Donkere achtergrond met op de voorgrond het logo en de naam van Verasity.

Verasity (VRA) - Een uitleg voor beginners

Steeds meer mensen beginnen de voordelen van de blockchain technologie te zien. Dankzij deze technologie worden contracten veiliger en toegankelijker, waarbij tussenpersonen overbodig worden. Verasity (VRA) is een project die op dit gebied innovatieve plannen maakt en al jaren uitvoert.

De bekende tussenpersonen die overbodig worden door de blockchain technologie zijn bankiers, makelaars en notarissen. Echter is dit maar een klein gedeelte, zo worden tussenpersonen op het gebied van advertenties en gaming ook overbodig. Verasity optimaliseert het contact en de communicatie tussen makers van content, adverteerders en de kijkers van content.

Ook Changpeng Zhao, de CEO van Binance, ziet de innovatie van Verasity en zei er het volgende over:

‘Video is een krachtig middel om te onderwijzen, te engageren en te entertainen. Verasity's videospeler oplossing biedt het perfecte middel voor kijkers, uitgevers en makers van inhoud om te profiteren van het nut van blockchain-technologie. Ik ben blij dat Binance en Verasity wereldwijd het voortouw nemen.’

Bekijk snel

Wat is Verasity (VRA)?

Via het platform van Verasity biedt het project een unieke methode om kijkers van video’s en streams te belonen. Het project heeft zelf een patent op het Video Rewards Player-systeem. Uitgevers van content kunnen deze techniek gebruiken voor hun diensten. Wereldwijd zijn er al miljoenen uitgevers die hier gebruik van maken, dit resulteert in miljarden weergaven per maand!

De beloningen worden uitbetaald in VRA, wat de token van Verasity is. Via deze uitbetaling worden kijkers meer betrokken bij de content en hiervoor beloond. Via het model van Verasity wilt het project tussenpersonen onnodig maken. Dit is één van de voordelen van de blockchain technologie.

In de onderstaande video legt Verasity zelf uit wat hun plannen zijn:

Welke problemen lost Verasity op?

Er zijn verschillende problemen die Verasity wilt oplossen. In grote lijnen probeert het project via een rechtstreeks contact tussen contentmaker, kijker en adverteerder, de investering van elke groep zo lonend mogelijk te maken. Voorheen kregen kijkers geen financiële beloning en kregen contentmakers maar een klein percentage van de reclame-inkomsten.

Over het algemeen worden reclames niet gewaardeerd tijdens het kijken van content. Dit heeft geresulteerd in een grote interesse in ad-blockers, wat nadelig is voor de adverteerder en de verzorger van de content. Doordat kijkers zelf kunnen beslissen of ze advertenties willen zien, kan de waardering groter worden.

Zeker door het beloningssysteem van Verasity, zullen kijkers meer interesse hebben in het bekijken van advertenties. Deze beloning wordt direct door de adverteerder zelf uitbetaald, waardoor er geen tussenpersoon aan te pas hoeft te komen. Dit levert voor beide partijen voordeel op.

Ook voor de contentmakers is het model van Verasity zeer handig. Zo kunnen zij zelf bepalen hoe ze inkomsten willen genereren. Hierdoor kan een contentmaker zelf beslissen wat bij zichzelf en de doelgroep past. Zo kunnen kijkers donaties doen, betalen om video’s te zien of abonnementen te nemen.

Proof-of-View

Om de kwaliteit van de weergaven hoog te houden, gebruikt Verasity de Proof-of-View (PoV) technologie. Verasity heeft het patent van deze technologie in handen, waardoor alleen zij gebruik kunnen maken van de PoV. Deze technologie maakt het mogelijk om nepweergaven en robots te detecteren, waardoor deze geen invloed meer zullen hebben.

Doordat er steeds meer content uitkomt, wordt het steeds moeilijker om een organische groei van kijkers te realiseren. Dit heeft ervoor gezorgd dat er steeds meer wordt geprobeerd om het systeem te beïnvloeden. Hierbij worden bots gebruikt, die zorgen voor vele nepweergaven, waardoor de maker van de content reclame-inkomsten ontvangt.

Verasity doorbreekt deze kunstmatige groei met de PoV. Hierdoor komt de reclame van adverteerders volledig bij echte kijkers terecht, terwijl de kijker zelf ook kan verdienen. Door het ecosysteem komt de kwalitatieve content bovendrijven en wordt het systeem eerlijker voor alle betrokkenen.

Image
Uitleg over de VRA beloningen van adverteerders en voor kijkers en contentmakers
Afbeelding afkomstig van Verasity

De token van Verasity: VRA

De token van Verasity is meer dan een belegging, echter kun je VRA ook kopen voor dit doeleinde. Naast het kopen van de token voor speculatieve doeleinden, kun je de potentiële winst vergroten door het staken van VRA. Het staken van VRA geeft ook de mogelijkheid om een passief inkomen te genereren.

Daarnaast is VRA een zeer nuttig gebruiksmiddel voor zowel kijkers, adverteerders en contentmakers zoals streamers en influencers. Hierbij kunnen gebruikers van de technologie VRA verdienen door verschillende handelingen. Naast het bekijken van content, kun je ook VRA verdienen door het delen van content, het bekijken van advertenties en het spelen van games.

Ondanks dat het platform sinds 2021 echt populair werd, bestaat Verasity al enkele jaren. Tussen 21 mei 2018 en 31 augustus 2018 was de Initial Coin Offering (ICO) van Verasity. Hierbij hadden early adaptors de mogelijkheid om vroegtijdig de token VRA te kopen. Opvallend is dat de ICO maar 77% van alle beschikbare tokens verkocht heeft. Hierdoor werd er $19.150.000 opgehaald, terwijl de doelstelling $25.000.000 was.

De kenmerken van de token van Verasity

Token ticker VRA
Totaal aantal tokens 10,356,466,695
Aantal tokens in omloop 10,368,525,869
Token type ERC-20
Prijs tijdens ICO $0.0075
Opgehaald vermogen tijdens ICO $19.150.000

Geschikte wallet voor de token

Verasity heeft een eigen wallet, genaamd de VeraWallet. Deze wallet wordt op dit moment door ongeveer 150.000 investeerders gebruikt. Door je VRA in de VeraWallet op te slaan, kun je direct je VRA staken. Het staken van je VRA levert je jaarlijks ongeveer 25% aan rente op. Dit percentage kan natuurlijk in de toekomst veranderen.

VRA kan je naast de exchange of de VeraWallet ook op een hardware wallet opslaan. Dit wordt in de meeste gevallen aangeraden aangezien je hier zelf de private key in handen hebt en dus daadwerkelijk eigenaar bent van de coins. De bekendste hardware wallet is op dit moment de Ledger Nano S. Deze kan je bij de officiële Nederlandse reseller Cryptomaan kopen.

Waar kun je Verasity (VRA) kopen?

De token van Verasity is op ongeveer 20 platformen te koop. De meest bekende optie om VRA te kopen is Kucoin. Opvallend is dat de grote handelsplatformen de token nog niet in hun assortiment hebben. Ook Nederlandse platformen zoals Bitvavo hebben VRA nog niet in hun assortiment.

Image
Bitcoin munten met op de achtergrond Amerikaanse Dollars.
Afbeelding afkomstig van Pexels.com

Het team van Verasity

Over de oprichters van het project heerst was verwarring en discussie. In 2018 is het project gestart door John Rankin, Adam Simmons, Chris Gale en David Rowe. Op het Bitcointalk forumdeel van Verasity worden deze namen ook weergeven, samen met RJ Mark.

Echter wordt op de website van Verasity vermeld dat enkel RJ Mark de oprichter is. Hierdoor blijft de situatie rond de start van het project ongewis. Er gaan geruchten dat RJ Mark en Jack Rankin dezelfde persoon zijn, maar dit is nergens bevestigd.

Het team van Verasity bestaat uit ongeveer 40 mensen. De meeste teamleden hebben een managementfunctie of zijn ontwikkelaars. In de onderstaande tabel wordt de ervaring van de belangrijkste teamleden weergeven. Hun ervaring bij Verasity wordt hierbij niet vermeld, wel wordt hun gehele ervaring onder de tabel toegelicht.

Naam Functie Ervaring
RJ Mark Founder DataGard
MediShield
VPN4ALL
VerifyFake
Genesisplayer
Maryam Mahjoub CMO HL7

ConsenSys

Cardano

Robert Keogh CFO Pillar

EMAP (Ascential)
Financial Times

David Archer Directeur & Juridische Zaken BDB PITMANS LLP
PTL Governance Limited
Sergey Molybog CTO 15 jaar ervaring in de video-, advertentie- en blockchain-industrie.

RJ MARK

Dé oprichter of één van de oprichters is RJ Mark. Sinds 1996 is Mark als ondernemer actief met hardware- en softwareproducten voor diverse bedrijven. Deze producten waren voor zowel computers als mobiele telefoons. Dankzij deze innovaties heeft Mark verschillende patenten op zijn naam staan, die gelieerd zijn aan verschillende producten en merken.

Maryam Mahjoub

De Chief Marketing Officer van Verasity is Maryam Mahjoub. Deze ervaren CMO heeft naast haar werkzaamheden bij HL7 en ConsenSys ook gewerkt bij het zeer populaire project van Cardano (ADA). Tijdens haar werkzaamheden bij Cardano, werd ze door Flipside Crypto als één van de top marketeers op het gebied van blockchain gezien.

Sergey Molybog

Met Sergey Molybog heeft Verasity een Chief Technology Officer in huis, die al meer dan 15 jaar ervaring heeft opgedaan heeft in verschillende industrieën. Zijn taken waren voornamelijk gericht op de complexe infrastructuur en technische oplossingen. Molybog is werkzaam geweest in de video-, advertentie- en blockchain-industrie.

David Archer

De financiële man bij Verasity is David Archer. Naast zijn werkzaamheden bij dit project, is Archer ook voor lange tijd actief bij BDB Pitmans in London. Naast de financiën heeft Archer meer dan dertig jaar ervaring op het gebied van procesvoering, trustrecht en andere bestuurlijke en juridische zaken.

Robert Keogh

Als financieel directeur bij Verasity is het handig om ook een technische achtergrond te hebben. Keogh heeft ervaring op het gebied van gaming, blockchain, e-commerce en ICO's. Naast de financiën van Verasity, is Keogh ook actief met zijn eigen adviesbureau.

Image
Een verkeersbord met op de achtergrond bomen.
Afbeelding afkomstig van Unsplash.com

Roadmap

Terwijl de meeste projecten een roadmap voor een jaar maken, heeft Verasity een roadmap voor 2017 tot en met 2021. Op de website is de gehele roadmap te vinden, waarbij met een groen vinkje per doel wordt aangegeven of deze behaald is. Tot op heden heeft Verasity nagenoeg alle doelen behaald, enkel één doel uit het eerste kwartaal van 2021 is nog niet afgerond.

Dit komt doordat er geen einddatum aan het doel zit. Het doel betreft namelijk maandelijkse toernooien met hun community en nieuwe partners. Naast de activiteiten van Verasity, organiseren en sponsoren zij ook gaming toernooien. Het betreft zowel Esports toernooien als toernooien die bedoelt zijn voor het plezier en binding.

De roadmap van Verasity heeft in het verleden enkele aanpassingen gehad. Hierdoor is het lastig om te controleren of alle plannen daadwerkelijk zijn uitgevoerd. De roadmap op hun eigen website laat in ieder geval zien dat er elk kwartaal progressie wordt geboekt.

Ook voor het laatste kwartaal van 2021 heeft Verasity een grote hoeveelheid doelen. Deze doelen zijn zowel gericht op het project als op hun product en zijn hierdoor zeer divers. Zo wordt er bijvoorbeeld gewerkt aan NFTs, het tegengaan van fraude en worden de diensten omtrent streaming verbeterd. Hieronder kun je de doelstellingen van Verasity voor het vierde kwartaal van 2021 vinden:

  • Het ontwikkelen van een NFT marktplaats
  • VRA gebruiken op de martkplaats voor ingame NFTs
  • Samen met VeraAds een videplatform voor bedrijven lanceren
  • Het vernieuwen van de bedrijfswebsite
  • Met VeraViews advertentiefraude opsporen
  • Het aanmaken van toernooien vereenvoudigen
  • Het deelnemen aan toernooien vereenvoudigen
  • Herziening van de e-sports toernooisite
  • Toernooien voor influencers en streamers
  • Esports Fight Club - Ticket ondersteuning
  • Esports Fight Club - Livesteaming via platform

De populariteit op social media

Over verschillende social media kanalen verspreid, heeft Verasity een flink aantal volgers. Met name op Facebook en Twitter weet Verasity veel geïnteresseerden te bereiken, met respectievelijk 260.000 en 175.000 volgers. Het is opvallend te noemen dat op Facebook de meeste mensen worden bereikt, maar Verasity hier zelden actief is. Op Twitter is Verasity dagelijks meerdere malen actief.

Naast de social media kanalen die hieronder weergeven worden, heeft Verasity ook bijna 35.000 lezers bereikt via het Bitcointalk forum. Op dit platform heeft het project alle informatie omtrent het team, het project, de ICO en de communicatie gedeeld. Ook is de link naar hun SteemIt pagina via deze weg te vinden, via het social media platform SteemIt worden enkele honderden mensen bereikt.

Populariteit Verasity (oktober 2021)

Facebook 260.000 volgers
Twitter 175.000 volgers
Telegram 34.000 volgers
Reddit 14.300 volgers
Discord 6.400 volgers
Medium 3.200 volgers
LinkedIn 3.100 volgers

Kritische noot

Hoewel het project er veelbelovend uit ziet en zich enorm aan het ontwikkelen is, zijn er altijd kritische noten bij een project te vinden. Zo is het voor Verasity verstandig om hun concurrent Theta(THETA) in de gaten te houden. Qua marktkapitalisatie lijkt Theta dé grote broer van Verasity, echter zou dit in de toekomst kunnen veranderen. In de markt waar Verasity actief is, gaat veel meer geld om.

Theta richt zich op videostreaming, terwijl Verasity zich op alle videoplatforms richt. Daarnaast heeft Theta decentralisatie als doelstelling, maar Verasity heeft op het gebied van centralisatie of decentralisatie geen doel. Beide opties vormen de doelgroep, maar de toekomst zal uitwijzen welke koers zowel Theta als Verasity zullen varen.

Conclusie

Dankzij Verasity hebben kijkers, contentmakers en adverteerders in de toekomst meer waarde voor hun investering. Door de blockchain technologie wordt het mogelijk om tussenpersonen te elimineren, waardoor de betreffende partijen direct met elkaar kunnen werken. Ook zullen frauduleuze praktijken gereduceerd worden.

Achter het project zit een zeer ervaren team en een grote community. De techniek lost een groot probleem op, waarbij de oplossing zowel geld bespaart als oplevert voor de kijkers, contentmakers en adverteerders. Eén groot voordeel op andere projecten is hun gepatenteerde Proof-of-View.

Ben je op zoek naar meer informatie over Verasity? Of wil je graag andere cryptoliefhebbers ontmoeten? In de Facebookgroep van AllesOverCrypto kun je vragen stellen en kom je in gesprek met ruim 90.000 andere liefhebbers van crypto.

Heb je andere crypto gerelateerde vragen? Het makkelijkste is om jouw vraag in onze FAQ op te zoeken. Wat je ook kan doen, is dat je jouw vraag + AllesOverCrypto googelt. Laat vooral weten wat jouw gedachten zijn over de ontwikkelingen rondom Verasity!


Wij vieren heel december feest! Vier jij met ons mee?

Open elke dag je adventskalender en claim je gratis prijs!

Ontdek je prijs!

 

December Feestmaand!

 

 

Alle uitingen van AllesOverCrypto, waaronder begrepen alle producten (o.a. Crypto Signalen en de Crypto Masterclass), berichten en e-mails, zijn de professionele mening van AllesOverCrypto en kan op géén enkele wijze worden opgevat als een persoonlijke uitnodiging, een advies of enige aanbeveling om tot aankoop van één of meer cryptovaluta over te gaan en daarin te beleggen. AllesOverCrypto is geen financieel adviseur en beoogt dat uitdrukkelijk ook niet te zijn.

De uitingen van AllesOverCrypto hebben uitsluitend een educatief karakter en kunnen op geen enkele wijze als financieel, juridisch of fiscaal advies worden opgevat. AllesOverCrypto is geen financieel, juridisch- en/of fiscaal adviseur. Er komt geen adviesrelatie tot stand tussen jou en AllesOverCrypto.

De door AllesOverCrypto gepresenteerde informatie is door haar met de grootste aandacht en zorg samengesteld. AllesOverCrypto kan echter niet instaan voor de juistheid en/of volledigheid ervan. Het gebruik van deze informatie gebeurt op jouw eigen risico. Je dient ervan bewust te zijn dat de gepresenteerde informatie, mede door de snelheid waarmee de cryptomarkt zich beweegt, al snel achterhaald is dan wel kan zijn. Wees hiervan bewust bij het bestuderen van de informatie. Daarnaast wordt uitdrukkelijk verzocht de informatie zelf te verifiëren.

Eenieder die in één of meer cryptovaluta wil beleggen dient zijn/haar eigen onderzoek te doen alvorens een beslissing te nemen tot aan- of verkoop van cryptovaluta. AllesOverCrypto is op geen enkele wijze bij dit proces betrokken. Uitsluitend jijzelf bent verantwoordelijk voor jouw eigen aan-en verkoopbeslissingen. Het aankopen van cryptovaluta brengt vanwege de aard van het product en de volatiliteit van de cryptomarkt grote risico’s met zich mee. Deze risico’s zijn zo groot dat het zelfs mogelijk is je hele aankoopbedrag te verliezen. Koop dus geen cryptovaluta die je niet kunt veroorloven te verliezen.