nCash zorgt ervoor dat de winkelier al bij binnenkomst weet waar je van houdt en je gericht kan helpen bij het zoeken van de juiste outfit. Hoe fijn als hij met die ene sjaal aan komt zetten waar jij al maanden naar op zoek bent! Nucleus Vision wil het mogelijk maken meer informatie van de klant te verzamelen zodat de winkelier zijn bezoekers gerichter kan helpen. Hoe ze dit doen vind je in deze uitleg over de crypto nCash.
Lees snel
- Uitleg nCash
- Wat is de marktpotentie?
- De nCash-token
- Het team
- De partners
- De investeerders
- Hoe koop ik nCash?
Wat is Ncash?
nCash, voluit Nucleus Vision, is in 2014 opgericht binnen de vier muren van de Harvard Universiteit in Cambridge. Nucleus Vision heeft de visie om de hele wereld te verbinden met IoT-apparaten. Dit is een erg ambitieus streven en daarom moet eerst kleiner gedacht worden. Om deze reden focussen ze eerst op de retailmarkt zoals kledingwinkels en supermarkten, maar ook online shops als bol.com.
Voor deze markt willen ze de winkeliers helpen meer inzicht te krijgen in consumentengedrag en hier willen ze een mooi beloningssysteem aan hangen. De beloningen zullen worden uitbetaald in nCash-tokens. Het proces gaat als volgt:
Stap 1:
De consument loopt de winkel binnen en krijgt een beloning voor het bezoeken van de winkel.
Stap 2:
Wanneer de consument een product koopt ontvangt hij een loyaliteitsbeloning, zoals dit nu ook al gebeurt in vele kledingwinkels.
Stap 3:
Bij het kopen van dit product krijgt hij het verzoek om zijn aankoopgegevens af te staan aan de winkelier. Op deze manier krijgt de verkoper inzicht in de interesses van de klant en kan hij hier bij het volgende bezoek rekening mee houden.
De klant kan ervoor kiezen de informatie wel al dan niet achter te laten. Wanneer hij ermee instemt zal hij ook een beloning in de vorm van nCash ontvangen.
Stap 4:
De consument kan op deze manier bij meerdere winkels gegevens achterlaten. De mediamarkt kan bijvoorbeeld geïnteresseerd zijn in het koopgedrag van dezelfde klant bij de elektronicawinkel BCC. De BCC kan dan de gegevens doorgeven aan de Mediamarkt en het zal hier nCash-tokens voor ontvangen. Dit kan alleen gedaan worden wanneer de klant hier toestemming voor geeft. Ook voor deze toestemming verdient de klant nCash.
De tokens worden bijgeschreven op de Ncash-wallet van de consument en hij kan deze spenderen in een winkel die aangesloten is op het netwerk van Nucleus Vision.
De processen en de bescherming van de gegevens worden gefaciliteerd door blockchaintechnologie en real-time-sensortechnologie. Door deze laatstgenoemde technologie kan de klant bij het betreden van de winkel worden geïdentificeerd zonder WiFi, Bluetooth, gezichtsherkenning of RFID te gebruiken. RFID is de technologie die we kennen van de caissière die onze producten scant.
De komende video laat duidelijk zien hoe Nucleus Vision werkt in de praktijk:
De technologie wordt op dit moment al gebruikt door tien winkels in India. nCash gebruikt de data vanuit deze klanten om hun netwerk verder te ontwikkelen en het beloningssysteem voor consumenten te verbeteren. Iedere consument moet uiteindelijk een gepersonaliseerd beloningssysteem hebben.
“The full potential of connected devices is only achieved when they are tied to individual identities”
- Gartner Report, The Identity of Things for IoT -
Marktpotentie
Wanneer winkeliers besluiten nCash op grote schaal te gaan gebruiken dan is de potentie enorm. Retail alleen al heeft een marktwaarde van 28 biljoen dollar en dit concept kan ook uitgerold worden naar andere industrieën. Wel zal het aan het begin lastig worden bedrijven ervan te overtuigen om hun bedrijfs -en klantgegevens via een netwerk te delen. Ook heeft ieder land met betrekking tot privacywetgeving zo zijn eigen regels en ze kunnen veel weerstand op juridisch vlak krijgen.
Al met al is het een mooie modernisering van de offline winkels en kan het een enorme boost geven aan vele industrieën.
De nCash-token
Token symbool | NCASH |
Aantal tokens | 10 Miljard |
Token type | ERC-20 (gebaseerd op het Ethereum-protocol) |
Hardcap verkoop van tokens | $40 Miljoen |
Softcap verkoop van tokens | $15 Miljoen |
De helft van de 10 miljard tokens is nog in handen van het team. De rest is als volgt verdeeld:
- Er is uiteindelijk geen ICO geweest doordat de limiet al tijdens de voorverkoop werd behaald.
- De token wordt in het netwerk voornamelijk gebruikt voor het beloningssysteem.
- Er is geen mechanisme dat zorgt dat de prijs stabiel blijft. Het kan dus zijn dat de munt erg volatiel zal zijn en blijven. Dit kan voor problemen zorgen wanneer een beloning eerst wat waard is en daarna niets meer oplevert. Ze hadden kunnen nadenken over twee tokens, net als wat Sia doet, waarbij in ieder geval één token een stabiele prijs kent..
Het team
Het huidige team bestaat uit 40 man en ze zitten in zowel San Francisco als India. Ze zijn ervaren in de wereld van retail, IoT, Blockchain en RFID-technologieën.
Een aantal noemenswaardige teamleden zijn:
Abhishek Pitti - CEO & Founder
- Harvard Business School dropout
- Engineer bij Gulfstream
- Management consultant bij Blackstone
- Oprichter van LorvenSoft Tech
Martin Dudley - Co-founder & Chief Marketing Officer
- Sales en marketing professional met meer dan 30 jaar ervaring
- Director of Sales & Marketing bij Levi Strauss & Co
- Consultant bij Progreso Financiero
Avinash Pitti - Chief Technical Officer
- Masterdiploma in Computer Science
- Veertien jaar ervaring met SAP, machine learning, artificial Intelligence, IoT en blockchain-implementaties
Brooks Atwood - Chief Design Officer
- Is een bekende van televisie. Hij was de host van de beroemde tv show 'Trashformers'.
Bryan Lemster - Lead Blockchain Developer
- Acht jaar ervaring met het uitvoeren van nieuwe technologiën, het creëren van sociale netwerken en het opzetten van grote retailwebsites.
De rest van de teamleden staan op de teampagina van nCash.
Het team zet zich dag in dag uit in om van de volgende roadmap realiteit te maken:
Je kunt hier een gedetailleerde roadmap vinden
Partners
Ze werken samen met een aantal grote partners, waaronder Vodafone, Idea , Intel , Reliance Communications , Radisys .
Om succesvol te worden is het belangrijk om noemenswaardige partners te hebben. Het is daarom goed om te zien dat ze vanaf het begin al met deze grote partijen in contact staan.
Naast deze partners geven ze ook aan dat ze met de retailbedrijven GAP en Tommy Hilfiger samenwerken. Dit is nog nergens bevestigd dus dat is nog even afwachten. Dit soort namen kunnen een grote hype teweegbrengen in de wereld van crypto. Er moet gezegd worden dat er sowieso al een goede sfeer rondom nCash hangt. Dit is terug te zien in het aantal volgers op social media:
Adviseurs
Min Kim | Co-founder van ICON Foundation |
Madhusudan Kela | Fund manager van Reliance Capital |
Yiseul Cho | Partner van Blockchain Korea en adviseur van ICON en Waves |
Ian Balina | Beroemde cryptomiljonair |
David Wachsman | Oprichter van 's werelds grootste blockchain PR agency |
Jaron Lukasiewicz | Oprichter van Coinsetter Exchange en adviseur van Ambrosus, SONM, Hosho en Kraken |
Arun Seth | Former CEO van British Telecom |
Investeerders
Tim Draper, Reliance Capital en een paar andere investeerders hebben in het beginstadium geld geïnvesteerd in nCash. Het is goed om een injectie te krijgen van echt geld aangezien het een druk op het team zet om te presteren.
Tim Draper is bekend van zijn inzicht in investeringen. Hij was één van de eerste investeerders in de bedrijven Skype, Baidu, Tesla, Overture, Theranos, Parametric, Hotmail en Twitch.tv.
Wil je zelf ook tot de investeerders van Nucleus Vision behoren? Volg dan onderstaande stappen om jouw nCash-tokens aan te schaffen.