Profile picture for user Timus

Hoi ,

Ik dacht er aan om een deel van de 35 cryptomunten uit jullie portfolio 2019 op de exodus wallet te
plaatsen, is deze wallet eigenlijk veilig genoeg?

Een groot deel heb ik al op kucoin zelf laten staan, dit wordt zoals ik dikwijls lees niet aangeraden
maar we zouden in de toekomst toch moeten kunnen vertrouwen op de veiligheid van exhanges niet?
want ik ben er 99.9 procent van overtuigd dat er een goede toekomst in betalen met crypto zit !
Of toch beter alles op een ledger stick zetten, met de 60 verschillende munten die ik dan gekocht zou hebben wordt dit wel moeilijk en onoverzichtelijk denk ik dan?
grts

Profile picture for user Patrick Suiker

Goedemorgen Timus!

Ik snap je afweging volkomen, zeker als je 60 verschillende munten hebt.

Als we kijken naar de veiligheid van het opslaan van munten dan verliest de exchange het van een wallet als Exodus en een hardware wallet. Dit komt doordat je bij een exchange niet zelf de private key van de wallet in handen hebt. Stel dat Kucoin wordt gehackt en failliet gaat dan ben jij hoogstwaarschijnlijk al jouw munten kwijt. Je bent dus afhankelijk van de veiligheid van de exchange.

Bij een software wallet en een hardware wallet heb jij wel zelf de private key in handen en ben je daadwerkelijk eigenaar van de munten. De hardware wallet is daarentegen wel veiliger dan de software wallet (Exodus) door de beveiliging die er is ingebouwd. Om deze reden zet ik zoveel mogelijk op de hardware wallet.

Aangezien exchanges ook kosten rekenen voor het opnemen van munten zal ik je vertellen wat ik persoonlijk doe.

1. Munten waar ik er veel van heb en die ik voor een lange tijd wil bewaren, die zet ik op een hardware wallet.
  2. Munten waar ik er veel van heb en die ik voor een lange tijd wil bewaren, maar die niet op een hardware wallet kunnen, die zet ik op een software wallet zoals Exodus.
  3. Munten waar ik actief mee handel laat ik op de exchange staan.
  4. Munten waar ik geloof in heb en lang wil vasthouden, maar er niet heel veel van heb, laat ik afhankelijk van de opnamekosten op de exchange. Als ik zie dat de opnamekosten hoog zijn, dan laat ik de munten liever op de exchange. Ik heb namelijk al niet veel van die munten en dan zou ik procentueel gezien veel daarvan afstaan om de opnamekosten van te kunnen betalen. Stel de opnamekosten zijn laag, dan kies ik er wel voor om deze op een hardware wallet op te slaan. 

Heb ik je zo verder kunnen helpen? Zo nee, dan hoor ik het graag! 

Profile picture for user Jordi

Goedemorgen! 

Over hetzelfde onderwerp een andere vraag.

In jullie portfolio hebben jullie het een aantal keer over acties die de developers willen doen in 2018. Dit geeft het idee dat jullie de coins een tijdje geleden hebben uitgekozen. Zijn sommige van deze coins al mislukt/gefaald? 

Ik weet dat ik zelf onderzoek moet doen voordat ik coins ga kopen. Maar wilde met jullie portfolio een jumpstart maken. Vandaar dat ik op sommige munten van jullie expertise wil uitgaan. En dan is het wel lekker om te weten welke van de 35 jullie inmiddels afgestoten hebben;)

Hoor het graag! Snap dat jullie je portfolio niet in het forum gaan weggeven. Misschien de nummers 1-35 gebruiken zoals jullie ze in het portfolio hebben staan? 

Jordi

Profile picture for user Derek Westra

Hoi Jordi,

We zijn momenteel bezig met het updaten van het portfolio. We hebben weer een paar mooie parels gevonden en die zullen wat projecten vervangen waarbij we niet tevreden zijn over de ontwikkelingen. Met name bij de bonusmunten zitten er 2 tussen (33 & 35) waarvan we vinden dat ze erg achterblijven en waarbij we sterk twijfelen of ze de verwachtingen waar kunnen maken. Dit zijn dan ook de twee kleinste projecten met het meeste risico. 

We zijn momenteel bezig deze te vervangen door andere potentiële toppers. We zullen het je laten weten wanneer het portfolio geüpdatet is!

Laat het ons weten als je nog andere vragen of feedback hebt :)

Profile picture for user Jordi

He Derek!

Top. Bedankt voor je reactie. Als die update er is hoor ik het graag inderdaad. 

Thnx voor zover✌

Jordi

Hoi Jordi,

We hebben je al een mail gestuurd erover, maar bij dezen wil ik het je graag nogmaals laten weten: het portfolio is geüpdatet! We hebben 7(!) nieuwe pareltjes toegevoegd die in onze ogen echt absolute toppers zijn :) Deze kunnen nog weleens héél hard gaan komende bull market.

We zijn benieuwd wat je ervan vindt! 

Hier zijn de pareltjes terug te vinden.

Profile picture for user Caseaubon

Dag Derek, zodra ik op je link klik krijg ik de melding dat 'U heeft geen toegangsrechten voor deze pagina.', terwijl ik toch ben ingelogd op de website, wat doe ik fout ?

Hoi Caseaubon,

Dat klopt. Deze link is alleen toegankelijk voor de mensen die hebben geïnvesteerd in het het crypto portfolio van 30 verborgen crypto parels. Dit is een verzameling van alle cryptocurrency's die nog heel erg klein en onbekend zijn, maar waarvan wij denken dat ze echt héél hard kunnen stijgen de komende periode. Ze maken daarom ook deel uit van ons eigen portfolio.

Bekijk het portfolio met 30 verborgen cryptopareltjes via deze link. We hebben nu 5 bonusparels eraan toegevoegd!

https://allesovercrypto.nl/cryptoportfolio 

Profile picture for user Djnoa74

Hoi Derek,

ik las dat er een update is geweest van 35 naar 15 Cryptoparels met veel potentie en de toevoeging van een paar nieuwe parels. Waar kan ik deze update terugvinden?

mvg. Pascal

Profile picture for user Patrick Suiker

Hoi Djnoa74!

Dat klopt inderdaad! De update kan je terugvinden via deze link:
https://allesovercrypto.nl/premium/crypto-portfolio-2019
Het is hiervoor belangrijk om ingelogd te zijn in je account bij AllesOverCrypto.

We zijn momenteel ook bezig om de update weer in PDFvorm uit te brengen. Zodra de wijzigingen ook hier zijn aangebracht, wordt het mogelijk om de nieuwe portfolio te downloaden via de zojuist gegeven link.