Profile picture for user edmondvrancken

Hallo,

Ik heb onlangs een Trezor One aangeschaft naast mijn al bestaande Ledger Nano S. De Trezor wil ik parallel gebruiken aan de Ledger, als backup. Ik heb deze dus met de dezelfde seed phrase ingesteld.

Nu merk ik dat ik met mijn Trezor One mijn al bestaande ETH balance niet kan terugvinden. Als ik met de Trezor naar MEW ga dan toont deze niet het adres waarop ik via mijn ledger mijn ETH heb ontvangen.

Hoe kan ik dit oplossen?

Veel dank alvast!

Profile picture for user Patrick Suiker

Goede vraag! Het klopt inderdaad dat je verschillende adressen te zien krijgt, dit heeft te maken met de path van Ethereum. Ledger gebruikt andere paths dan Trezor. Op deze pagina vind je de verschillende Ethereum paths.

Om hier een oplossing voor te creëren, is het noodzakelijk om meer kennis te hebben van paths en BIP32. Het lijkt me niet handig om hierin te duiken en veranderingen aan te brengen, wanneer de termen je onbekend zijn.

Het is in dit geval handiger om een backup te hebben op de hardware wallet die je al in huis hebt. Hierdoor weet je zeker dat je gewoon dezelfde adressen te zien krijgt.

Verder is het sowieso geen reden om te balen aangezien je nu direct iets nieuws hebt geleerd en de Trezor One kan je weer voor andere munten gebruiken.