Profile picture for user Reaguurder25

Ik heb zojuist de cryptomunt Coti gekocht en wil deze graag van de exchange afhalen en op de wallet plaatsen. Kan iemand mij hier vertellen hoe ik dit doe?

Profile picture for user Patrick Suiker

Wat leuk dat je Coti hebt gekocht! Ik zal hieronder de stappen voor je uiteenzetten zodat je eenvoudig deze cryptomunten op de software wallet van Coti kan plaatsen. Let op: Coti is geen ERC-20 token meer en kan dus niet op de hardware wallet worden opgeslagen of op een andere wallet zoals Atomic Wallet.

1. Ga naar de website van Coti
  2. Klik op de homepage op "Open a COTI Wallet"
  3. Scroll een klein stukje naar beneden en klik op "Generate New Seed"
  4. Scroll weer een stukje naar beneden en klik op "Sign Up"
  5. Vul je gegevens in en bevestig je aanmelding via de mail
  6. Vul je persoonlijke gegevens in en verifieer jezelf (dit artikel helpt je bij het voltooien van de verificatie)
  7. Wanneer je succesvol bent geverifieerd, dan krijg je een e-mail van Coti om dit te bevestigen
  8. Log vervolgens in met je eigen account-gegevens om je Trustchain Mainnet Wallet op te zetten
  9. Wanneer je bent ingelogd, klik je op "Trustchain"
  10. Klik op "Generate Seed" en zorg er hierbij voor dat je Mainnet hebt geselecteerd in plaats van Testnet of Alphanet
  11. Kies je eigen private key en sla deze veilig op zodat niemand achter deze private key kan komen. Dit is de allerbelangrijkste sleutel tot jouw wallet. Als je deze kwijt bent, dan ben je ook jouw cryptomunten kwijt.
  12. Zorg ervoor dat je weer Mainnet hebt geselecteerd en voer jouw private key in
  13. Klik op "Go to wallet" om naar je Trustchain Mainnet Wallet te gaan
  14. Login in je wallet, selecteer Mainnet, voer jouw private key in en kies een van de nodes om te verbinden
  15. Gefeliciteerd je hebt nu officieel een Coti Wallet!

Hoe verstuur je COTI munten naar je COTI Wallet?

1. Wanneer je in je wallet zit, dan klik je op "generate new address". Hiermee creëer je een public key en dit kan je zien als jouw IBAN-nummer waar je geld naartoe kan sturen.
  2. Ga naar de exchange waar jij je COTI-munten hebt staan, klik op withdrawal (opnemen) en voer de public key in.
  3. Maak de munten over naar dit adres en je COTI-munten zullen in je eigen wallet komen te staan! Afhankelijk van de drukte op het netwerk, kan dit even duren. Via de Ledger Explorer van Coti kan je de status van de transactie in de gaten houden, deze wordt naar verwachting zichtbaar na 5 à 10 minuten nadat je de transactie hebt gedaan. Je hoeft alleen je gekopieerde public address in de explorer te plakken en je zal de status van de transactie zien.