Profile picture for user simonvanderzee1990

Goede dag

Ik volg jullie nu meer dan een jaar en ik vind alles over crypto erg interessant maar ik ben niet echt een trader, ik schijf maandelijks een bedrag naar crypto over tussen de 200 en 500 euro eerst heb ik gewoon in bitcoin geïnvesteerd maar nu ook veel via bitvavo in alt coins, mijn vraag is wat is daar de beste tactiek? moet ik zo veel mogelijk spreiden over alle coins, wel waar ik eerst research naar heb gedaan en een oké gevoel bij heb of moet ik juist focussen op waar ik al op inzet (zijn er 6) of gewoon weer terug naar alleen bitcoin? Ik investeer er in omdat ik het leuk en interessant vind en omdat je bij de bank toch geen rente krijgt. ik heb ook jullie portfolio voor 2020 ontvangen maar daar zit niets bij voor bitvavo, volgens mij, ik vind het wat omslachtig om op veel verschillende platforms me geld te zetten ik heb ook binance maar dat gebruik ik niet veel bij bitvavo kan ik gewoon met iDeal, en m’n bitcoins koop ik via bitonic, dus graag vraag ik jullie advies wat voor mijn positie het best is? Zouden jullie hier meschien jullie mening over willen geven? Zodat ik dat mee kan nemen in mijn beslissingen.

Bijvoorbaad dank

Profile picture for user Patrick Suiker

Hoi Simon!

Bedankt voor je compliment en wat leuk dat je ons al zo lang volgt! 

Wanneer ik in altcoins voor de langetermijn investeer dan houd ik het volgende aan:

Let op: dit is geen advies, puur alleen wat ik doe wat je kan gebruiker ter inspiratie.

1. Ik investeer alleen in de munten waar ik écht in geloof, ik ga niet af of wat anderen zeggen. Dit is ontzettend belangrijk. Wanneer een munt hard daalt en je weet amper wat de munt inhoudt, dan is de kans dat je het op de bodem gaat verkopen. Terwijl, wanneer je er echt geloof in hebt, dan durf je hem in dit soort tijden vast te houden en zie je over een paar jaar wel wat het team heeft gepresteerd.
  2. Wanneer ik in altcoins investeer dan accepteer ik dat dit geld verloren is. Ik weet dat altcoins veel risico met zich meenemen en daarom investeer ik niet meer dan ik kan verliezen.
  3. Wanneer ik altcoins gebruik om te handelen, dan doe ik dit met het doel om meer Bitcoins te verdienen. Hier heb ik namelijk meer vertrouwen in dan alle altcoins bij elkaar, ondanks de mooie beloftes die de teams erachter maken.
  4. De munten uit het Crypto Portfolio 2020 zijn vooral interessant doordat maar weinig er nog vanaf weten. Je wilt ze het liefst al kopen voordat ze op exchanges als Binance en Bitvavo komen. Er zit wat meer risico aan vast en het is inderdaad wat omslachtig, maar soms is dit nodig om kans te maken op hogere rendementen.
  5. Ik breng altijd spreiding aan in mijn portfolio om mijn risico's in te perken. Wel vind ik het belangrijk om het overzicht te kunnen houden. Wanneer ik meer dan 50 verschillende munten heb dan raak ik dit overzicht kwijt. Bekijk vooral voor jezelf of je het overzicht nog kan bewaren en zo niet, dan kan je besluiten wat munten van de hand te doen.

Meer vragen?

Stel ze gerust op dit Crypto Forum :)