Profile picture for user Patrick Suiker

We kregen zojuist een goede vraag binnen en delen graag ons antwoord hierop.

Vraag

Ik heb een cryptomunt bij de kleine Crypto Exchange TradeOgre staan en als ik deze later wil omzetten naar euro's, hoe doe ik dit dan?

Antwoord

Om een cryptomunt te verkopen voor euro's, is Bitvavo een handig Nederlands platform.

Alleen wanneer Bitvavo de munt ondersteunt, dan kan je ook die munt versturen naar Bitvavo. Hier vind je alle munten die zij ondersteunen.
Wanneer je het geld wilt uitbetalen, dan zou je bijvoorbeeld XRP kunnen kopen (weinig transactiekosten) en deze versturen naar Bitvavo om vervolgens je XRP te verkopen voor euro's en deze naar je bank over te maken.

Ondersteunt de kleine exchange nou geen Ripple? Of zit er te weinig handelsvolume in de munt? Pak dan Bitcoin.

Je verkoopt dan jouw cryptomunt voor Bitcoin, je verplaatst deze naar Bitvavo, daar verkoop je het voor euro's en vervolgens kan je het naar je bankrekening overmaken. Ik geef nu TradeOgre als voorbeeld.

1. Verkoop op de kleine crypto exchange jouw crypto voor Bitcoin
  2. Klik rechtsboven op het poppetje en dan op Balances
    Afbeelding kan het volgende bevatten: de tekst 'Balances 1 Active Ord 2 Logout'
  3. Klik bij Bitcoin op "Withdraw"
  4. Ga naar Bitvavo, login en klik bij Bitcoin op "Storten"
    Afbeelding kan het volgende bevatten: de tekst 'Handelen Storten Bitcoin Opnemen Kopen Verkopen Saldo: 9520. (Prijs) 0.0026621 6BTC Ubetaaltongeveer. M (984.28EUR) Vuleen bedragin Uontvangt: EUR €10500 €10000 bedragi BTC €9500 Handelskosten: €9000 €0.00 €8500 13.Jul €8000 20.Jul 27.Jul'
  5. Kopieer dan je Bitcoin adres
  6. En vul hem bij TradeOgre in
  7. Bepaal tot slot hoeveel BTC je wilt versturen naar Bitvavo en dan druk je op "Withdraw"
    Geen fotobeschrijving beschikbaar.
  8. Tot slot wacht je totdat de Bitcoins op Bitvavo staan, deze verkoop je voor euro's en stort je vervolgens op je bankrekening