Profile picture for user pefo663

Hallo mannen van "Alles over Crypto",

Ik wil graag de Grinwallet downloaden.

Ik heb op de Link geklikt van de Grinwallet, maar ik begrijp niet hoe ik de Grinwallet kan realiseren.

Kunnen jullie rechttoe - rechtaan beschrijven hoe ik de Grinwallet kan downloaden/realiseren?

Met vriendelijke groeten, Peter

Profile picture for user Patrick Suiker

De wallet van Grin is momenteel nog zonder eenvoudige gebruikersomgeving. Gelukkig heeft de community drie nieuwe wallets gemaakt mét gebruikersomgeving. Deze vind je op de website van Grin.

Voor de uitleg van hieronder heb ik gebruikgemaakt van Grin++. 

1. Download de wallet via de website
  2. Krijg je een melding van Microsoft Defender? Klik op "Meer informatie" en dan op "toch uitvoeren"
  3. Wacht totdat de wallet is geïnstalleerd
  4. Om een nieuw wallet te creëren klik je op "create wallet"
  5. Creëer een username en wachtwoord en vul deze in
  6. Schrijf je wallet seed over en bewaar deze offline en op een veilige plek
  7. Noteer de missende woorden om te laten zien dat je echt je wallet seed hebt overgenomen
  8. Je wallet is aangemaakt!
  9. Wacht nu totdat je public address wordt gegenereerd. Hier kan je straks Grin naartoe sturen

Ik hoor graag van je of het gelukt is. Zo niet, dan kan ik je verder helpen op het punt waar je vastloopt.

Profile picture for user pefo663

Hoi Patrick,

Bedankt voor de duidelijke beschrijving.

Ik ga er vanuit dat het gelukt is, de status is running (groen).

Nog één vraagje: is het de bedoeling dat ik iets doe met "Finalize Process"?

Mvg, Peter

Profile picture for user Robin Westra

Met "Finalize Process" kan je een .response bestand verwerken. Als jij een transactie naar iemand verstuurt zal diegene een .response bestand terugsturen. Als je deze in de wallet toevoegt zal de transactie afgerond zijn.