Profile picture for user anvanhoolst

Als jullie een resistance of supportlijn instellen, over een periode van hoelang doen jullie dat dan? Of wat zou een goede periode zijn? Het lijkt zo simpel maar als ik ook effectief die lijntjes wil gaan zetten, dan zie ik het vaak niet waar ze nu best komt?

Profile picture for user Derek Westra

Hoi An, we kijken niet per se naar hoe lang een periode is.

Het is wel belangrijk dat hoe korter geleden iets een support of resistance is geweest, hoe belangrijker deze is. Je kan dus het beste de grafiek van rechts naar links lezen. 

• Daarnaast geldt: hoe sterker een reactie is geweest vanaf deze lijn, hoe relevanter
  • Hoe vaker hij is aangeraakt als support, hoe sterker hij zal zijn als hij geflipt is naar resistance (en vice versa)

We gaan binnenkort de les over Support en Resistance uitbreiden en dan zullen we hier nog véél dieper op ingaan!

Profile picture for user anvanhoolst

ok, dank je wel! Ik kijk al uit naar de uitbreiding.. ook al begrijp ik de modules, als het tot de praktijk komt, loop ik toch al snel vast en lijken theorie en praktijk soms niet te matchen... er is nog heel veel potentieel om te leren en ontdekken 😊

Profile picture for user Patrick Suiker

Het is goed dat je lekker veel vragen stelt An! Zo leer je het allersnelste!