Profile picture for user botmanjac

ma, 10/08/2020 - 11:59

botmanjac zei:

Beste forumleden

voor beveiliging is 2 FA authentication zeer gewenst ; op mijn microsoft PC kan ik de Google app niet downloaden..

Heeft iemand een suggestie..?

bij voorbaat dank

Jacob Botman

Profile picture for user Patrick Suiker

Ik gebruik Google Authenticator op mijn smartphone. Daarmee zal het jou ook lukken.

Een paar aandachtspunten voor je 2FA.

1. Zorg ervoor dat je de QR-code + key uitprint en bewaart. Dit is je back-up, voor het geval dat je smartphone kapot gaat of iets dergelijks. Het liefste print je de QR-code uit via een bekabelde printer in plaats van een netwerkprinter.
  2. Plaats de 2FA ook op een tweede apparaat, zoals een oude smartphone of je tablet. Dit fungeert dan ook als een back-up.

Dit artikel over Tweestapsverificatie geeft je meer uitleg over het instellen van deze extra beveiliging.

Profile picture for user botmanjac

Dank voor je toelichting,Patrick

saluut,Jacob

Profile picture for user Djnoa74

Goedenavond Patrick,

Ik heb een vraag, ik handel op 5 exchanges (Bitvavo, Bitcoinmeester, HUOBI, Kucoin en Trade Ogre) in Crypto. Op allemaal heb ik 2FA geplaatst.

Nu raad je het al mijn telefoon is gisteren gecrasht, Hij ligt nu ter reparatie, maar er is iets met het moederbord. :-(

De QR-code + key daar heb ik geen back-up van helaas.

Wat zijn nu mijn opties? Of wat adviseer je mij nu om te doen? Ik ben echt ziek hiervan want er zit veel geld in deze Crypto's.....

Mvg, Pascal. 

Vervelend om te horen Pascal! Wat je kan doen is een verzoek indienen bij de exchanges om je 2FA te resetten. Ik heb bij veel mensen dit zien gebeuren en bij allemaal is het hen gelukt om de 2FA te resetten en gewoon weer bij hun cryptomunten te komen.

Door op de website van de exchange te zoeken naar 2FA reset, dan zal je vinden hoe het in z'n werk gaat. Om een voorbeeld te noemen, dit is de uitlegpagina van Bitvavo over hoe je jouw 2FA reset.

Let op: een exchange zal hier nooit geld voor vragen. Mocht je een bericht krijgen van iemand die bijvoorbeeld om 0,1 Bitcoin vraagt, dan is dit oplichting en kan je hier beter niet op reageren.

Ik hoor het graag van je of het gelukt is. Ik help je graag verder wanneer je er niet uitkomt.

Samen gaan we ervoor zorgen dat je gewoon weer bij je cryptomunten kan komen.

Hoi Patrick,

Dank voor je reactie, dit stelt mij wel gerust.
Heb je voor mij alvast wat info over de backup. 

Je geeft aan:

Zorg ervoor dat je de QR-code + key uitprint en bewaart. Dit is je back-up, voor het geval dat je smartphone kapot gaat of iets dergelijks. Het liefste print je de QR-code uit via een bekabelde printer in plaats van een netwerkprinter. Je bedoeld dat je dan altijd je print kan scannen in geval van nood.

Heel erg bedank nogmaals.

Mvg, Pascal. 

Hoi Patrick,

Bij Bitvavo, Bitcoinmeester, lite-bit is het gelukt. Huobi en Kucoin is aangevraagd middels e-mail.

Echter voor de laatste Exchange heb ik advies nodig die hebben geen helpdesk. Trade Ogre?

Ze geven aan dat je een prive bericht kan sturen naar een Twitter Account?

The exchange doesn’t seem to have an email address or a phone number for customer support. It is active on Twitter, where it announces updates about the exchange from time to time. Some negative comments from the users state that the withdrawal times were long.

een andere site geeft aan:
TradeOgre has a responsive and efficient customer support that users can contact through direct messaging on the Twitter page in case there are issues when withdrawing or depositing trading. The team will respond in a few minutes.

Hoe weet ik wat het juiste Twitter Account is?

Ik hoor graag van je,

Mvg, Pascal. 

Klopt inderdaad, dan kan je altijd opnieuw met een nieuwe smartphone de bestaande QR-code van het papier afscannen.

Ik weet dat TradeOgre een gevaarlijke is, aangezien er nepwebsites van in de omloop zijn en er oplichters op de loer liggen. Een bezoeker van onze website had hier al eerder een ervaring mee en was zo vriendelijk om dit met ons te delen.

Hij/zij zei:

Ik zit middenin een heél vervelend 2FA herstel verhaal! De allerlaatste exchange die nog voor m'n 2FA hersteld moest wordenis TradeOgre!

Heel erg lastig communiceren via de mail! Ze hebben geen life-chat!! Uiteindelijk vragen ze om BTC 0.01 over te maken om te relocken!! Die krijg je dan weer terug op je account! Dit moet je absoluut niet doen!

Dear Unknown,
The transfer has errored due to a Segregated Witness Hash connection.
You must send 0.01 BTC again to the provided address.
You will be refunded the 0.02 BTC in your TradeOgre account.
Bailey,
TradeOgre

Dus nogmaals: nooit geld betalen om een account te unlocken, dat is fake.

Verder gaf hij/zij aan dat het hem/haar uiteindelijk is gelukt door inderdaad contact op te nemen via Twitter.

Dit is het officiële Twitter-account van TradeOgre.