Profile picture for user AnTon

Help, ik ben opgelicht door Quantbitex Brokers!!

Het ging als volgt: Ik had een account aangemaakt op Quantbitex.com, werd onmiddelijk opgebeld en gevraagd om een klein bedrag, 250€, te storten om mee te traden.Dit lukte en inderdaad verscheen dit bedrag in mijn account en het bedrag werd telkens een beetje groter zodat het leek of dit systeem goed werkte. Daarna stuurden ze me door naar een zogezegde Financial advisor die zogezegd de algoritmen van de software op hun Quantumcomputers ging configureren. Die toonde mij hoe ik enorme winst kon maken als ik een connectie kon maken met Quantbitex maar hiervoor moest ik een connectie maken en de waarde van 1 BTC laten passeren. Hij overtuigde mij door eerst een SEPA connectie te maken met een exchange, crypto.com, dat een hele goede exchange leek te zijn. Omdat ik niet goed wist hoe dat allemaal in zijn werk ging moest ik Teamviewer of Anydesk installeren op mijn computer en Quick-support op mijn mobiel  om mij te helpen. Zo is hij binnengedrongen in mijn devices en heeft hij al het geld van de spaarrekeningen, ook die van mijn kinderen, mijn businessrekening en mijn creditcards overgemaakt via SEPA transactie naar crypto.com. Daar is al het geld gewisseld in BTC en voor ik het door had, doorgestuurd naar zogezegd mijn account bij Quantbitex. Meer dan 30.000€ maar dit bedrag verscheen niet in mijn account en vanaf dan werd hij onbereikbaar en antwoorde die niet meer op mijn emails. Dan heb ik geprobeerd om het kleine bedrag, 250€ die nog in mijn account stond terug te halen maar dat ging niet. Zo ben ik opgelicht. Beste mensen, investeer nooit in een dergelijke broker die automatische trading aanbiedt, het is mijn ondergang geworden.

Ik had geleerd om aandachtig te checken of het bedrijf een adres heeft, een CEO, fatsoenlijke emailadressen, telefoonnummers waar je naar kan bellen etc. Maar dit alles leek te kloppen en ben er toch ingeluisd. De mensen die mij belden klonken heel fatsoenlijk, beleefd en spraken met kennis van zaken, zo leek het toch.

Je vindt vooral schitterende reviews van Quantbitex op het internet totdat ik deze tegen kwam:

https://www.personal-reviews.com/2021/02/quantbitex-review-quantbitex-c…

Zinvol om te checken voordat je aan zou melden op iets dergelijks:

https://www.personal-reviews.com/category/auto-trader-scams/

Ik ben een beginner, slechts 3 maanden bezig met investeren in crypto maar nu zal ik een tijdje moeten wachten voor ik verder kan gaan; al mijn rekeningen en creditcards zijn leeggehaald voor een bedrag van meer dan 30.000€. Emotioneel weegt dit heel zwaar in deze moeilijke corona crisis tijd.

Wees voorzichtig!!

Alle tips zijn welkom om deze georganiseerde criminelen op het spoor te komen om dit te kunnen melden bij cyber security. Dit zijn de namen en emailadressen van de mensen waarmee ik in contact ben geweest: Ryan Kramer +31 20 262 81 50 - [email protected] en  Jessica Anderson +32 460 21 52 29 - [email protected]

Mochten er nog slachtoffers zijn van Quantbitex is het misschien een goed idee om in contact te komen met elkaar en samen de politie op de hoogte te brengen zodat ze meer aandacht geven aan deze zaak. Het kan om elkaars proces verbaal nummers toe te voegen aan het pv dat je hebt laten opstellen bij de politie zodat men de zaak niet zomaar gaat seponeren.

Moeilijk kan het niet zijn voor speurders om deze oplichters op het spoor te komen en in de val te lokken, je maakt een account aan op de website van Quantbitex en ze bellen je onmiddelijk. Ze praten zolang aan telefoon dat het mogelijk moet zijn om hen te lokaliseren. Het moet een kantoor zijn in Nederland en Belgie waar heel wat mensen, oplichters dus, aan het werk zijn en waar computers staan met alle gegevens of waar hardware wallets te vinden zijn waarop het gestolen geld zit. Let wel dit is een georganiseerde internationale cyber criminele bende die enorm veel geld steelt van talrijke mensen dmv. Ponzifraude en misleiding en maar kunnen blijven doorgaan zonder dat hen een strobreed in de weg wordt gelegd. Ik hoop echt dat hier iets tegen ondernomen wordt om hen te stoppen en om hopelijk de gedupeerden hun geld terug te geven.

Profile picture for user Joël Martina

Hoi Anton,

Vreselijk om je verhaal te lezen. Je bent niet de eerste die door Quantbitex is opgelicht. Wij krijgen regelmatig mailtjes van slachtoffers die vragen of wij iets voor ze kunnen betekenen. Helaas kunnen wij niets doen behalve mensen waarschuwen voor dit soort oplichtingspraktijken en te adviseren om aangifte te doen bij de politie.

Als iemand je belt nadat je een account hebt aangemaakt op een 'exchange' dan weet je al gelijk dat het foute boel is. Grote betrouwbare exchanges zouden dit nooit doen omdat ze daar simpelweg te tijd en mankracht niet voor hebben om al hun nieuwe klanten te bellen. 

Ik wens je veel sterkte. 

Beste mensen,

Mocht iemand hetzelfde overkomen zijn dan is het héél belangrijk om hierover aangifte te doen bij de lokale politie. Enkel op deze manier kunnen de criminelen misschien uitgeschakeld worden.

Als je ook slachtoffer bent van Quantbitex, gelieve hieronder in dit forum een reactie te plaatsen. Als er genoeg reacties komen kan dit in de media gebracht worden om zo andere mensen te kunnen waarschuwen.

Dank,

Profile picture for user H

Beste,

Ondertekende heeft hetzelfde probleem met Quantbitex als AnTon.

Verhaal begon op 04-02-2021

Een zelfde telefoon nummer kwam zelf terug in mijn telefoon register.

Ik had contact met Pierre Arnaud +31 202628150 / +32 460215241 / +31 102005044 en nog andere telefoon nummers, Jane Williams als hun Finaciaal department.

Meerdere mails verstuurd, uren aan de telefoon gehangen maar niks helpt en de telefoongesprekken worden luider en luider....

Ik zou nu €24750 moeten storten voor DECLARATION en ik zou al mijn geld ( €36290.59)+ 30% en de Profit van de automatische trading software ondertussen +13.000 euro ( ondertussen hebben ze hier 1250.00 euro van geblokkeerd omdat ik niet wil betalen (  die 24750.00 euro)).

Ik heb ondertussen aangifte gedaan bij de Politie en bij een crypto crime unit.

Spijtig dat zoeen mensen met een gerust gemoed kunnen inslapen s'avonds die deze misserie veroorzaken.

Beste,

Ik vindt het vreselijk om te vernemen dat je ook bent opgelicht door Quantbitex. Ik hoop echt dat ze deze criminelen kunnen vatten!

Goed dat je aangifte hebt gedaan bij de lokale politie, je kan ook mijn PV nummer doorgeven aan de politie met de vermelding van dezelfde oplichterij door Quantbitex, mijn pv nummer LE.20.LC.003647/2021 gedaan op 15/02/2021. Zo zullen deze 2 voorvallen althans aan elkaar gekoppeld worden en wordt het onderzoek uitgebreid.

Als u uw PV nummer hier op het forum achterlaat zal ik dat ook bij mijn verklaring toevoegen samen met de telefoonnummers die u hierboven beschrijft.

Sterkte

Profile picture for user Jan gybels

Dag Anton,

Hier idem dito... 3 weken geleden hetzelfde verhaal. Ook Ryan kramers die me belde na de 250 euro gestort te hebben. Ook pc overgenomen met teamviewer en via Coinbase heel mijn account gepikt, via een transactie in Bitcoins en naderhand nog versnipperd in andere Bitcoins... dit zijn geen normale oplichters meer! Dit zijn psychopaten en beseffen niet wat dit met een mens doet!!! Ik hoop echt dat deze mensen gestopt worden! Want denk dat er elke dag mensen bestolen worden door hun!!! Ze zijn nog niet aant het stoppen!!! We hebben ook aangifte bij de politie gedaan. 
Hoe meer dit gebeurd hoe sneller ee meer actie komt bij de overheid! 

Dag Jan,

Ik vrees dat er nog meer slachtoffers zijn die zich zelfs niet kenbaar maken. Superbelangrijk om aangifte te doen bij de lokale politie. Geef ook mijn proces verbaal nummer mee aan de politie, en ook de namen en telefoonnummers van de daders. De kans bestaat dat de politie hen sneller op het spoor zal komen en hopelijk zien we ooit iets terug van het gestolen geld.

Blijkbaar komen sommige telefoon nummers en namen overeen, en zijn die mogelijk te traceren.

Ik wens je veel sterkte

Profile picture for user H

@ An Ton

Mijn Pv nummer is HA.20.L8.000916/2021