Profile picture for user Matt Timmermans

We kregen een vraag binnen via Facebook waar we graag op willen antwoorden.

Vraag

Zou ik met VPN via 4G ook van huis af crypto kunnen kopen of in de gaten houden of is dat niet veilig? Ik woon namelijk in 2 verschillende huizen.

Antwoord

Hi! Wat ik zou doen als je het écht compleet veilig wilt --> gebruik bedraad internet. Ga NIET op publieke Wifi's zoals in de trein of iets dergelijks en open daar never nooit een wallet op. Pas op met je private keys intikken op bijvoorbeeld gedecentraliseerde exchanges, dat is een échte no-go als je niet zeker bent van de veiligheid van je apparaten/internet. Hier lees je meer over veilig internetten.

Het besturingssysteem maakt niet zoveel uit, of het nou Apple, Linux of WIndows is... wat WEL uitmaakt is dat je zeker weet dat je geen Malware op je computer hebt die zou kunnen meekijken op je beeldscherm(en). Dus pas écht op daarmee. Ik heb zelf Malware Bytes op mijn computer en die run ik elke dag minimaal 1 keer zodat ik altijd 100% beschermd ben tegen zulke ongein.

Een VPN is wel prima! Altijd handig. Maar altijd gebruiken bovenop een secure connectie. En 4g zou ik afraden.

Wanneer je meer wilt weten over crypto en veiligheid, raad ik je aan om dit artikel te lezen.