JICWebs Unilever

Unilever gaat meedoen met JICWebs Digital Ads Transparancy Blockchain

Unilever gaat meedoen met de JICWebs blockchain voor transparante reclame. De JICWebs blockchain moet ervoor gaan zorgen dat Unilevers reclame betrouwbaar, transparant en efficient gaat worden.

De Joint Industry Committee for Web Standards (JICWebs) is opgericht door de reclame industrie om de negatieve bijeffecten van internet reclame tegen te gaan. JICWebs deed dit eerder al door certificaten van echtheid uit te delen. JICWebs experimenteert sinds mei met een blockchain oplossing: de Digital Ads Transparancy Blockchain. Unilever doet daar, vanaf vandaag, officieel aan mee.

JICWebs onderhoudt een gecentraliseerde blockchain. Er zijn twee type deelnemers, de multinationals die reclames maken en de online platforms zoals Twitter die de reclames plaatsen. De JICWebs blockchain heeft vijf functies:

  • Het certificeren van echte reclames
  • Het tegengaan van nep reclames
  • Zorgen dat echte reclames op een gepaste plek worden getoond
  • De distributie en leveringsketen van reclames binnen een bedrijf vastleggen
  • Zo goed mogelijke zichtbaarheid creëren

Online reclame-platforms kunnen alleen een JICWebs certificaat behalen als ze door een onafhankelijke auditeur worden goedgekeurd. Het certificaat heeft een gelimiteerd bereik. Facebook heeft namelijk ook zo’n certificaat en zij zijn met stip de grootste verspreider van fake nieuws op aarde.

Dit betekent dat het JICWebs certificaat alleen de echtheid van de reclames uit eigen stal kan verifiëren: het certificaat is dus niet een stempel van goedkeuring voor het reclameplatform zelf.

Nep reclames

Nep reclames zijn aan de orde van de dag en zorgen voor veel schade. Ten eerste duperen ze de consument die nietsvermoedend op de reclame klikt en ten tweede geven ze een slechte naam aan het bedrijf wiens naam in de reclame wordt gebruikt.

John de Mol en Jort Kelder kunnen je meer vertellen over fake news: ze zijn al maanden het slachtoffer van Bitcoin fake news.  


Starten met crypto en geen idee waar je moet beginnen?

Kom dan naar onze gratis online crypto training!

Bekijk hier wat je gaat leren!

Image
Online Bitcoin Training van allesovercrypto

 

 

 

 

Alle uitingen van AllesOverCrypto, waaronder begrepen alle producten (o.a. Crypto Signalen en de Crypto Masterclass), berichten en e-mails, zijn de professionele mening van AllesOverCrypto en kan op géén enkele wijze worden opgevat als een persoonlijke uitnodiging, een advies of enige aanbeveling om tot aankoop van één of meer cryptovaluta over te gaan en daarin te beleggen. AllesOverCrypto is geen financieel adviseur en beoogt dat uitdrukkelijk ook niet te zijn.

De uitingen van AllesOverCrypto hebben uitsluitend een educatief karakter en kunnen op geen enkele wijze als financieel, juridisch of fiscaal advies worden opgevat. AllesOverCrypto is geen financieel, juridisch- en/of fiscaal adviseur. Er komt geen adviesrelatie tot stand tussen jou en AllesOverCrypto.

De door AllesOverCrypto gepresenteerde informatie is door haar met de grootste aandacht en zorg samengesteld. AllesOverCrypto kan echter niet instaan voor de juistheid en/of volledigheid ervan. Het gebruik van deze informatie gebeurt op jouw eigen risico. Je dient ervan bewust te zijn dat de gepresenteerde informatie, mede door de snelheid waarmee de cryptomarkt zich beweegt, al snel achterhaald is dan wel kan zijn. Wees hiervan bewust bij het bestuderen van de informatie. Daarnaast wordt uitdrukkelijk verzocht de informatie zelf te verifiëren.

Eenieder die in één of meer cryptovaluta wil beleggen dient zijn/haar eigen onderzoek te doen alvorens een beslissing te nemen tot aan- of verkoop van cryptovaluta. AllesOverCrypto is op geen enkele wijze bij dit proces betrokken. Uitsluitend jijzelf bent verantwoordelijk voor jouw eigen aan-en verkoopbeslissingen. Het aankopen van cryptovaluta brengt vanwege de aard van het product en de volatiliteit van de cryptomarkt grote risico’s met zich mee. Deze risico’s zijn zo groot dat het zelfs mogelijk is je hele aankoopbedrag te verliezen. Koop dus geen cryptovaluta die je niet kunt veroorloven te verliezen.