Profile picture for user Steffan Star

Dit was een gestelde vraag over NFT's die voor meerdere mensen interessant kan zijn:

"Goedemiddag,

Ik ben van plan om me te gaan verdiepen in de wereld van de NFT’s, ik wil . Mijn vraag is het volgende: welke Exchange (als ik het zo mag noemen) kan ik hiervoor het beste gebruiken?

Kent iemand een goede site om te kopen en verkopen?"

Profile picture for user Steffan Star

Er zijn wel een aantal exchanges die er wel echt bovenuit springen, ik zet ze graag even op een rijtje voor je! 

1. OpenSea

OpenSea is een beetje wat Binance voor de crypto beurs is: het is het grootste en meest veelzijdige NFT handelsplatform. Het heeft een eenvoudig systeem om NFT’s aan te schaffen en te verkopen. Het is daarnaast ook vrij eenvoudig om hier zelf NFT’s te maken en toe te voegen. Dit platform is gebouwd met behulp van Ethereum. Je gebruikt dan ook ETH voor betalingen. Voor de betaling en ontvangst van de NFT’s kun je een Metamask wallet aansluiten. Opensea is dan ook verreweg het grootste NFT platform. 

2. Binance NFT

Binance, de grootste crypto exchange van dit moment, heeft sinds kort ook een eigen NFT marktplaats. Hier kunnen creatievelingen hun NFTs verkopen en je kan dus hier ook kopen. Het kopen van een NFT gaat even simpel als in een web winkel. Je kunt hier ook in veilingen meebieden en je wordt op de hoogte gehouden van drops. Betaling gaat in de eigen cryptocurrency van Binance (BNB) of de stablecoin (BUSD)

3. Enjin

Dit is een blockchain gaming platform met een marktplaats specifiek voor gaming NFTs. Hier kun je assets kopen die je kunt gebruiken voor de games gebouwd met Enjin. Op de marktplaats betaal je met de token van Enjin (ENJ).

Het is ook een leuk idee om eerst even onze gratis training over NFT’s hier te kijken, dan kom je denk ik al een heel eind! Hierin leggen we erg veel uit over wat NFT's zijn en hoe ze werken, ook wordt hier uitgelegd hoe het kopen van een NFT werkt!

https://allesovercrypto.nl/nh/online-nft-training

Heb je meer vragen over NFT's, vraag maar raak er is genoeg over te vertellen!

^Steffan