Profile picture for user rickrulez

Hallo collega crypto's,

Als beginner zou ik graag wat hulp krijgen bij de aankoop van Zebi.

Ik heb de online training gevolgd, pakket gekocht en me sindsdien af en toe( helaas (nog) niet fulltime) aan het verdiepen in de crypto's die als parels omschreven zijn. Ik heb redelijk wat gelezen over Zebi en zie daar ook wel wat heil in. In de afgelopen dagen/weken daarnaast ook regelmatig forse stijgingen (en dalingen) gezien. Volgende stap is dus nu wat van die coins aanschaffen. 

Ik zag dat dit via de binance dex zou kunnen maar ben hier nog niet zo bekend mee. Heb wel de uitleg, o.a. op deze website, gelezen maar check graag eea voordat ik geld weggooi.

Als ik het goed begrijp koppel ik mijn ledger nano s wallet aan Binance dex en verhandel dan direct van daaruit BNB met ZCO. Klopt dit? Merk dat ikzelf beetje angstig ben om mijn wallet direct aan de Binance dex te koppelen (misschien/waarschijnlijk geheel onterecht).

Vervolgens zou ik de ZCO 'gewoon' in mijn ethereum account kunnen storten. Klopt dit ook? (ik stop nu nog btc in btc wallet, xrp in xrp wallet etc.). 

Mijn twijfel hierboven komt eigenlijk met name ook vanwege deze mededeling op site van zebi waarin ze ,volgens mij(!), aangeven dat je juist geen erc20  tokens moet hebben. Echter zou ik dan weer niet weten in welke wallet ik ze dan wel zou moeten stoppen....

Misschien beetje verwarrende of onduidelijke vragen omdat alles ook nog wat nieuw voor me is. Dus als je meer info wilt hebben hoor ik dat graag !!

alvast dank voor het mee denken!!

groet,
Rick

Profile picture for user Patrick Suiker

Het klopt inderdaad dat je direct vanuit je hardware wallet handelt op de decentrale exchange van Binance. Let er altijd goed op dat je bij de juiste website inlogt, in plaats van een website die erop lijkt. De goede url voor de DEX is https://www.binance.org/

De Zebi token (ZCO) is momenteel een erc20-token en kan inderdaad in een Ethereum-wallet worden bewaard. Maar, op 19 augustus 2019 heeft het crypto-project haar mainnet gelanceerd. Bij deze lancering hoort ook een nieuwe coin, de Zebi coin (ZEBI). Hierdoor zal waarschijnlijk de erc20-token verdwijnen en is het goed om je tokens te swappen.

Zebi swappen

Je kan je ZCO-tokens "swappen" voor de nieuwe ZEBI coins. Deze nieuwe coins kan je staken en gebruiken op het platform van Zebi, de Zebi Public Blockchain.

Je kan je ZCO-tokens ook swappen voor de zebi tokens die bij Binance worden verhandeld. Deze munten zijn gebaseerd op het BEP-2 protocol van Binance en kunnen verhandeld worden bij Binance. Deze munt heet ZEBI-84F.

Dus je hebt momenteel 3 munten, namelijk ZCO, ZEBI en ZEBI-84F. ZCO zal waarschijnlijk verdwijnen, ZEBI is de munt die je gebruikt op de blockchain van ZEBI en ZEBI-84F is de munt die je kan verhandelen op de Binance DEX.

Deze swaps tussen de munten zijn mogelijk:

1. Van ZCO naar Zebi = van de erc20-token naar de coin die gebaseerd is op de blockchain van Zebi.
  2. Van ZCO naar ZEBI-84F = van de erc20-token naar de munt die gebaseerd is op de blockchain van Binance en hierdoor ook op de Binance DEX verhandeld kan worden.
  3. Van ZEBI-84F naar Zebi = van de bep2-token naar de coin die gebaseerd is op de blockchain van Zebi.
  4. Van Zebi naar ZEBI-84F

Alle instructies van deze token swaps kan je vinden op deze pagina van de Zebi-website.

In deze video is te zien hoe je de ZCO swapt naar de Zebi.

In deze video is te zien hoe je ZCO swapt naar ZEBI-84F

Profile picture for user rickrulez

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik ga ermee aan de slag👍