Profile picture for user Patrick Suiker

Vraag

Ik heb Stellar Lumens en Ripple op mijn Trezor T Wallet staan en zie deze in Exodus staan. Maar, wanneer ik in de Chrome Extensie van Trezor ga, zie ik wel Stellar maar niet Ripple staan. Ben ik nu afhankelijk van Exodus om te kunnen zien wat er op mijn Trezor staat? En is dat op te lossen?

Antwoord

Je kan je hardware wallet zien als je eigen bank en de software wallet zoals Exodus als de gebruiksomgeving om je geld op de bank te krijgen en van de bank te halen, net als internetbankieren bij de Rabobank/ABN/ING et cetera. 

Iedere gebruiksomgeving (software wallet) die met jouw bank (Trezor wallet) samenwerkt, kan worden gebruikt om geld op je bank te krijgen. Dit betekent dat je niet vastzit aan je software wallet (in dit geval Exodus) en dat je dus ook een andere software wallet kan gebruiken, mits deze natuurlijk jouw cryptomunten (Stellar en XRP) ondersteunt.

Dit laatste is nog niet altijd het geval, wel zijn de makers van de software wallets wel bezig om de integratie met hardware wallets te krijgen. Zo is bijvoorbeeld het team achter de Atomic Wallet hard bezig om Ledger en Trezor in hun wallet te integreren.

Je geeft aan dat je Stellar wel kan zien, maar XRP niet. Dit komt doordat Stellar wel al is opgenomen in hun de officiële wallet van Trezor en Ripple nog niet. Maar, je kan je XRP wel inzien in de beta-wallet van Trezor en deze kan je gebruiken. Uiteindelijk, wanneer ze hier genoeg mee getest hebben, zullen ze ook Ripple toevoegen in hun officiele wallet.