Profile picture for user Harold Hamersma

We kregen een vraag binnen via Facebook waar we graag op willen antwoorden.

Vraag

Wat is jullie mening over Nexo? Ik ben het gisteren tegen gekomen en wat ik begrijp is, dat Nexo jou crypto's tot een waarde van $100M verzekerd en je krijgt nog mooi 4% tot 10% interests.

In mijn ogen lijkt dit een erg goede manier om je crypto's veilig te bewaren en ook nog interest ervoor te krijgen.

MAAR: Jullie zijn de professionals !!! Graag wil ik jullie mening hierover horen.

Alvast bedankt.

Antwoord

Nexo is inmiddels een grote speler, maar ik weet niet goed hoe ze precies te werk gaan. Er zijn zoveel cryptocurrency's dat het voor ons lastig is om van alle projecten goed te weten wat ze doen.

Maar voor zover ik begrijp is de 100 miljoen dollar voor álle gebruikers. Dus als er door een hack 1 miljard wordt gestolen, dan krijg je maar 10% van je coins terug.

Bovendien gaat dit niet om al het geld op NEXO, maar alleen het gedeelte wat bij BitGo staat. Om hoeveel geld dit precies gaat, is voor mij niet te zeggen.

Het is in ieder geval wel veiliger dan bij elke andere willekeurige exchange, dus je kan altijd een klein deel hierop laten staan. Maar besef wel dat het alsnog kan gebeuren dat je een groot deel ervan kwijtraakt.