Profile picture for user neelkanth

Hoi,

weet iemand hoe je Banca kunt opslaan op een wallet en welke wallet?

ook graag een stap voor stap uitleg hoe het te doen.

nu heb ik het nog op een exchange staan.

alvast dank.

Profile picture for user Patrick Suiker

Hoi Neelkanth!

Banca is een ERC-20 token en kan dus in een wallet worden opgeslagen die compatibel is met Ethereum.

De veiligste manier is om ze op een hardware wallet te plaatsen zoals de Ledger Nano X of de Trezor T Wallet.

Door de volgende stappen te volgen kan je een ERC20-token in je wallet storten.

1. Ga naar MyEtherWallet.
  2. Klik op 'Access my wallet'.
  3. Klik op Hardware.
  4. Klik de hardware wallet aan die jij hebt.
  5. Bevestig op je hardware wallet dat je wilt inloggen.
  6. Ga naar Etherscan.io.
  7. Zoek de ERC20-token op, in dit geval Banca.
  8. Kopieer de Token Contract Address, in het geval van Banca is het dit adres:
    0x998b3b82bc9dba173990be7afb772788b5acb8bd.
  9. Ga naar MyEtherWallet en klik op 'Add Custom Token'.
  10. Plak bij 'Token Contract Address' het adres wat je net gekopieerd hebt.
  11. Typ bij 'Token Symbol': Banca.
  12. Typ bij 'Decimals': 18.
  13. Druk op 'Save'.
  14. Kopieer jouw Ethereum Public Key (dit is jouw ontvangstadres voor ERC20-munten).
  15. Ga naar de exchange waar je jouw cryptomunten hebt staan en klik bij de munt op 'Withdraw'.
  16. Plak de gekopieerde public key (ontvangstadres) en maak de munten over.
  17. Afhankelijk van de drukte op het netwerk zal je de munten waarschijnlijk binnen een uur in je MyEtherWallet hebben staan.

Wat je nu voor de cryptomunt Banca hebt gedaan, kan je ook voor andere ERC-20 tokens doen.

Belangrijk: controleer altijd of je het naar het juiste adres overmaakt. Jij bent als enige verantwoordelijkheid voor het juist overmaken van het geld.

Hallo Patrick,

Bedankt voor je uitleg.

Ik ben nog niet zo bekend met de materie dus het ziet er voor mij allemaal heel moeilijk uit, ik zie sterretjes :)

Maar ik ga het allemaal uitzoeken en uitproberen.

Als ik ergens vastloop dan hoor je me wel weer.

Nogmaals hartelijk dank.

ik probeerde er steeds aan te beginnen

maar dan stelde ik het weer uit omdat ik ertegen opzag

Maar eindelijk heb ik nu mijn nano x gereed gemaakt aan de hand van een youtube-filmpje.

Ik was daar al lang bezig mee om dat voor elkaar te krijgen. Ben Afgemat!

Nu maar een andere keer weer verder ermee ?

En nog een vraag.

Wat is het verschil met de fysieke ledger nano X

en de online versie: de ledger live?

als ik de vraag goed formuleer tenminste

want ik zag dat er ook een ledger live is

het lukt niet.

add custom token kan ik niet vinden

ik zie alleen een lijst met allemaal wallet adressen zonder zoekoptie

dus je moet alles 1 voor 1 doorlopen duurt veel te lang om banca wallet te vinden

heb het opgegeven

Profile picture for user Robin Westra

Ledger Live is de software die Ledger gebruikt voor de Nano X. Munten die Ledger Live ondersteunen kunnen ook via die applicatie beheerd worden, waar je bij andere munten een aparte wallet applicatie nodig hebt.

Je kan hier zien hoe je munten overmaakt met Ledger Live, en hier met andere munten zoals bijvoorbeeld Nano.

Aangezien Banca een ERC-20 token is kan je daarvoor de Ethereum app op je Ledger Nano X gebruiken.

Je kan ook hier kijken voor een voorbeeld hoe je je ERC-20 tokens beheert op de Nano X.

ok bedankt voor je reactie.

Dus als ik het goed begrijp dan dien ik Banca via de Ethereum app op m'n Nano X op te slaan?

Dan nog een vraag, als ik de tokens van Banca of ndere erc-tokens stuur naar deze ethereum app is dat gewoon altijd op hetzelfde wallet-adres? want het geeft maar 1 adres aan.

Worden alle tokens op 1 hoop gegooid? Dat kan toch niet? Hoe zit dat?

Profile picture for user Patrick Suiker

Ja klopt inderdaad, Banca kan je via de Ethereum app op de Nano X bewaren.

Ja, alle ERC20-tokens, waaronder Banca, kunnen naar hetzelfde adres worden gestuurd. Goede vraag van je! Deze tokens zijn allemaal gecreëerd op de blockchain van Ethereum en daardoor kunnen ze naar je Ethereum adres worden gestuurd. 

Wanneer je het overzicht van je Ethereum-wallet bekijkt, dan zal je de munten wel afzonderlijk kunnen zien. Het is alsof je dollars en euro's in dezelfde portemonnee bewaart, handig toch!

Mocht je de munten willen versturen, dan betaal je 'GAS' zodat het Ethereum-netwerk de transactie kan uitvoeren.