Profile picture for user Johan Cuppen

Dag,

Wat mij opvalt is dat er soms Altcoins zijn die ineens met 50-100% stijgen op een dag, terwijl als je onderzoek doet of er nieuws is rondom de betreffende coin er niets recents te vinden is.

Vandaag zie je bijvoorbeeld dat Verge met 80% is gestegen en ik kan niet achterhalen wat hier nou de reden van is. Ik snap dat van te voren voorspellen natuurlijk niet zomaar kan, maar achteraf verklaren lukt mij ook niet.

Wat is jullie visie hierop en kunnen jullie bijvoorbeeld een reden geven voor de plotseling grote stijgingen?

Hoor het graag.

Profile picture for user Joël Martina

Hoi Jan,

Er zijn tegenwoordig weer veel pump en dump groepen actief sinds de markt in het geheel weer hard aan het stijgen is. In principe is dit een goed teken omdat er heel veel nieuw "dom" geld in de markt is gekomen. Anders zouden zulke georganiseerde pump en dump events niet voorkomen.

Vaak zijn het alleen de mensen die als eerst instappen die de meeste winst maken omdat ze voor de pump al veel munten hebben ingekocht. Als de pump en dump signal dan wordt gegeven dan koopt iedereen massaal de munt op inclusief de munten van de mensen die als eerst hebben gekocht. Zo kan je dus heel snel geld verliezen.