Profile picture for user tko3838

Goedendag,

Ik ben een leek, maar lijk nu met iemand in contact te zijn die mij wilt misleiden.

Deze persoon (uit Singapore) is succesvol in het handelen in Bitcoins. Allereerst wordt het platform Binance gebruikt voor het kopen / verkopen van coins. Vervolgens wordt profits gehaald uit een Coin trading platform CMC.

Volgens deze persoon kun je op twee manieren geld verdienen met Bitcoins:

1. Door de stijging van de koers zelf
  2. Via short term contracts door andere coins te kopen voordat de BTC koers gaat dalen (en je dus de drop vermijd) om vervolgens weer in te kopen als de koers gaat stijgen.

To zover klinkt het redelijke valide en Binance lijkt ook een betrouwbare app.

CMC daarentegen is behoorlijk amateuristisch met een support nummer in Dubai, dus uiteraard gaan alle alarmbellen rinkelen. Ik kreeg de volgende download link doorgestuurd voor CMC.

https://xlovef.com/Gm6qbTDg4

Wellicht kan iemand mij vertellen of dit wel/niet overduidelijk een scam is. 

Thanks alvast! :)

Profile picture for user Derek Westra

Dit ziet er behoorlijk scammy uit en ik ben al door anderen ook benaderd die met een soortgelijke link kwamen en waarschijnlijk al hun geld kwijt zijn. Dus voor jou en anderen die dit forum vinden: vertrouw het niet! Het is pure oplichting.

Er zijn genoeg mooie kansen in de cryptowereld, dus geef je geld niet weg aan oplichters. Steek de tijd en moeite erin en je komt er vanzelf achter hoe je zélf veel geld aan crypto kan verdienen. 

Voor meer info over oplichtingen in crypto is dit artikel ook heel nuttig: de crypto scamlijst