Profile picture for user Coen Olde Bijvank

Hallo toppers!

De laatste dagen kreeg ik enorm veel vragen.. hoe het toch kan dat Bitcoin maar blijft stijgen en de meeste Altcoins maar blijven dalen? 

Daarom heb ik hierover een uitgebreide video gemaakt.

Om hem te bekijken, ga dan naar de volgende youtube video: 

Als je vragen hebt, stel ze dan gerust!

Profile picture for user Patrick Suiker

Ik zie dat je sinds kort weer actief bent met je video's, lekker bezig! Ik wens je er veel succes mee.

Profile picture for user anvanhoolst

Om eerlijk te zijn, vind ik de trend van alle coins vrij gelijkaardig... of zie ik dat echt zo verkeerd?

Profile picture for user Patrick Suiker

Meestal is de trend redelijk hetzelfde, maar er zijn momenten waarop de trends van Bitcoin en altcoins anders zijn.

Het is hierbij van belang om te bekijken of Bitcoin leidend is, of dat de altcoins leidend zijn.

Over het algemeen kan je aanhouden dat de trend van Bitcoin altijd leidend is, tenzij er sprake is van altseason.

Scenario waardoor de trend wisselt

Trend 1 - Bitcoin is dominant

Mensen die in altcoins zitten, zien Bitcoin dag-in-dag-uit stijgen en hun altcoins tonen geen teken van leven. Iedere dag de altcoins niets doen en Bitcoin stijgt, voelt als een verlies en dat doet pijn.

Om die reden zullen velen hun altcoins verkopen en in Bitcoin gaan. Hierdoor stijgt Bitcoin nog meer en dalen altcoins nog verder. Uiteindelijk besluit 'het slimme geld' uit de Bitcoin te gaan om vervolgens de goedkope altcoins in te kopen.

Trend 2 - Altcoins zijn dominant

De dominante trend van Bitcoin zwakt af en de altcoins laten eindelijk weer een teken van leven zien. Steeds meer mensen beginnen deze verandering van trend te zien en zullen Bitcoin verlaten voor de altcoins.

Wanneer dit gebeurt, zullen vooral de altcoins gaan stijgen en heeft iedereen het over 'Altseason'

Profile picture for user anvanhoolst

is het dan nu all-season 😄... 

Bedankt voor deze duidelijke uitleg, ik houd het zeker mee in de gaten!