Profile picture for user vaiana

Ik heb een nare mail ontvangen van een oplichter denk ik en ik wil graag uitzoeken wie dat is.

Bij het zoeken kwam ik jullie website tegen dus ik denk misschien weten jullie hoe dat moet.

Het gaat om deze mail (ik heb hem als afbeelding gedaan omdat ik bang ben dat het een virus is) (maar mijn virusscanner panda zegt va nniet)

mail

Ik weet dat dat niet echt is want ik kom niet op dat soort websites maar ik wil weten hoe hun aan mijn mail komen.

Kan ik ergens opvragen van wie deze rekening is?

Profile picture for user Derek

We hebben al meerdere mensen gehoord over deze mails. Helaas weten we er verder niets vanaf, behalve dat je zeker niet de enige bent die deze mail heeft gehad, dat het om een loze dreiging gaat en dat de persoon in kwestie bluft dat hij dit allemaal van je zou bezitten. 

Jammer genoeg gebruiken oplichters als deze Bitcoinadressen voor het storten van geld, omdat juist deze adressen zéér lastig op te sporen zijn,. Hiervoor zou je al naar de politie moeten gaan en ook zij zullen waarschijnlijk zeggen dat het een lastig verhaal wordt om erachter te komen wie achter het adres zit.

Hoe hij aan je e-mailadres gekomen is, weten we ook niet. Dit kan hij verkregen hebben door andere website te hacken en zo daar alle data te stelen of hij heeft het ergens op de zwarte markt gekocht. In feite heeft hij dezelfde mail naar ongelooflijk veel emailadressen gestuurd in de hoop dat een aantal mensen Bitcoins naar hem over zouden maken. Gelukkig ben jij zo slim geweest om er niet in te trappen.

We hadden je graag verder geholpen, maar het enige wat we je kunnen aanraden is om deze mail te negeren en te hopen dat verder niemand Bitcoins naar de oplichter overmaakt.

Profile picture for user vaiana

Dankjewel voor je antwoord. Jammer dat ik diegene niet kan achterhalen.

Ik heb nog wat rond gekeken op deze website (ik had wel van Bitcoin gehoord maar dacht dat het voor criminelen was) en het is allemaal heel interessant.

Misschien koop ik straks ook wel wat bitcoin voor een paar euro!