Profile picture for user Lyrebird12

We weten allemaal dat Binance geen iDEAL meer ondersteunt en dat SEPA-overboekingen ook momenteel niet mogelijk zijn. Nu kan je ook geld storten via een andere manier maar uit m'n hoofd gezegd betaal je daar 1,8% fee over. 

Zijn er naast de Nederlandse platformen zoals Bitvavo en Bitcoin Meester nog andere platformen waar we eenvoudig euro's kunnen storten door middel van iDEAL of SEPA?

Bedankt voor het antwoord!

Profile picture for user Steffan Star

Hey,

De meeste mensen vinden Binance een erg fijn platform om te gebruiken, dus ik snap dat jij dat graag probeert. Nu gaat het via iDEAL inderdaad nog niet, ondanks dat bijna alle Europese landen het wel weer kunnen gebruiken. Alleen je kan nog steeds goed gebruik maken van Binance, door geld op een andere manier erop te storten.

Momenteel is munten overzetten vanaf Bitvavo een van de betere opties, als je geld op Binance wilt krijgen. Dit gaat als volgt:

- Ga naar XRP op Bitvavo en klik op ‘opnemen’. XRP gebruiken we omdat die erg lage kosten heeft. Het adres van XRP kopieer je. XRP gebruiken we omdat dit een erg goedkope munt is om over te zetten. 

- Vervolgens ga je naar Binance ook naar XRP en dan naar ‘wallet->storten.'

- Hier plak je het XRP adres en geef je aan hoeveel munten je wilt storten, dit dien je dan in.

- Als er een tag/memo gevraagd wordt vul deze dan ook op dezelfde wijze in. Als je ze uiteindelijk vanuit Binance terug wilt storten, zorg dan dat je het XRP netwerk gebruikt en niet BEP-20, want Bitvavo support BEP-20 niet.

Als je het geld op Binance hebt kan je weer normaal munten aanschaffen.

Bitcoinmeester vind ik zelf niet zo een goed platform, omdat er best wel veel kosten bij komen kijken. Daarnaast zijn er geen andere platformen die ik ken, waar je iDEAL kunt gebruiken zonder dat je er 3%+ voor betaald en dat is nou net zonde.

Mocht je nog vragen hebben, laat het dan zeker weten want ik help je graag! 😉

^Steffan

Profile picture for user Lyrebird12

Dank je wel voor je antwoord! Het liefst wil ik een internationaal platform hebben waar ik direct geld kan storten, dit mag dus ook met SEPA zijn. Ik zie nu in ieder geval dat het kan met Kucoin en FTX. Ik zal deze platformen gebruiken.

Merk trouwens dat het bij Kucoin er direct op staat, ook al was het een SEPA overboeking. 

Profile picture for user Steffan Star

Goedemiddag,

Dat klopt SEPA werkt bij KuCoin gewoon, dus als dat prima werkt voor jou dan is dat zeker een goede optie!

Ook lekker dat het geld er direct op staat, dan zit je nooit in de stress erover en dan kan je meteen aan de slag.

Als er nog verdere vragen opkomen, dan hoor ik het graag!

^Steffan