Profile picture for user Patrick

In Nederland hebben wij de Autoriteit Financiële Markten (AFM) die toezicht houdt op financiële instellingen. In Amerika kennen ze een soortgelijke instantie en die noemen ze Securities and Exchange Commission (SEC). Bij deze Amerikaanse toezichthouder zijn in totaal negen voorstellen gedaan voor de lancering van een Bitcoin Exchange-traded Fund (ETF). 

"Een ETF is een beursgenoteerd fonds dat een bestaande koers volgt"

In dit geval gaat het om een ETF die de koers van de Bitcoin volgt. Wanneer BTC met 10% omhoog gaat dan zal de prijs van de ETF ook met 10% stijgen. Noteren we dalende prijzen? Dan zal de ETF precies hetzelfde doen.
Het besluit om een ETF te accepteren zou ervoor kunnen zorgen dat het grote geld de cryptomarkt kan binnenstromen. Dit zou betekenen dat er mooie tijden aankomen! 

Een eerdere beslissing over het toestaan van een ETF werd helaas in de eerste week van augustus uitgesteld en dit resulteerde in donkerrode cijfers op de cryptomarkt. De komende twee maanden zal de SEC zich over nog eens negen ETF’s buigen. De hele cryptomarkt zit dan ook in spanning af te wachten wat er gaat gebeuren.

Wat denk jij? Worden de beslissingen weer uitgesteld, worden ze afgewezen of denk je misschien wel dat er een aantal worden geaccepteerd? En wat zal dit met de cryptoprijzen doen denk je?

We zijn erg benieuwd naar jouw verwachting! 

Profile picture for user Jasper031

Ze zijn allemaal in 1x afgewezen. Zie ng niet egt iets met de prijs gebeuren. 

Mag van mij nu wl een keer weer omhoog gaan! Zou leuk zijn! 

Profile picture for user Ernesto

Ik denk dat de sec samenspant met Wallstreet om een geschikt moment uit te zoeken  en er wordt volgens mij onnodig tijd gerekt ..

Maar het gaat gebeuren !