Profile picture for user Patrick Suiker

We kregen een vraag binnen via de mail waar we graag op willen antwoorden.

Vraag

Goede morgen Derek of Patrick,

Hopelijk alles ok in cryptoland !
Ik zit nog steeds in de knoei met binance dus wil ik nu ff alles terug halen bij binance want ik ben nu echt aan het gokken en dat is niet echt goed !
Vraag ; hoe kan ik het best mijn cash geld hier ophalen ?? Ik heb verschillende altcoins en een stuk BTC staan ( meer dan 9000€)- en hoe kan het het goedkoopst uitcashes hier ? Moet ik die altcoins eerst voor BTC ruilen ??? Of moet ik misschien alles terug sturen naar Bitbavo ?( maar hoe weet ik dat ik een goede zaak kan doen …,?)
Ik moet eerst alles eens terug goed bekijken want ik stap er nadien wel terug in maar nu moet ik ff orde op zaken stellen .

Antwoord

Heel goed dat je eerst even rustig alles wilt bekijken! Misschien is het een idee om een heel klein bedrag te laten staan, zodat je met dit 'speelgeld' kan oefenen. Voor een volgende keer dat je een exchange uitprobeert, is het handig om altijd eerst een klein bedrag erheen te sturen. Dan word je wat zekerder van hoe het werkt en is het minder erg als het fout gaat.

Om het uit te betalen, kan je het volgende doen:

1. Bekijk rustig nog eens de les "Crypto verkopen via Bitvavo" in de cursus, daarin leggen we uit hoe je jouw crypto naar Bitvavo krijgt
  2. Dit doe je het makkelijkst door:
    1. Verkoop je altcoins voor Bitcoin
    2. Stuur deze Bitcoins naar je wallet op Bitvavo
    3. Stuur wel eerst een TESTbetaling (een klein bedrag van 5 euro bijvoorbeeld) om te testen of je de juiste wallet hebt
  3. Als je die bevestiging hebt stuur je pas de rest

Om beter Binance te leren kennen, is het goed om dit artikel te lezen.

Als je nog meer wilt leren over trading, dan kan je onze series hierover lezen.

Laat maar weten of het gelukt is!

Succes!