Profile picture for user Henricus

Op woensdag 24 februari 2021 schrijf ik mij op een advertentie voor  300 euro te starten met Bitcoin minen.
Deze inschrijving vind plaats via optionsignalfx.com en ik moest de account valideren met het uploaden van mijn paspoort. Na de paspoort verificatie deed ik mijn eerste deposit van 300 euro en schreef mij in voor Bronze Plan dagelijkse groei en 1 x per week op vrijdag/zaterdag kan je je profit opnemen. Al snel zag ik dat deze in een paar uur groeide naar 196 euro en een dag later was ik opeens inactief en kreeg een email dat mijn account te laag was en dat ik 990 euro moest bijstorten. Daarbij werd ook nog eens een bonus beloofd voor het ongemak. Vervolgen doe ik na aarzeling de deposit van 990 euro op woensdag 3 maart 2021. Mijn account is weer geactiveerd en met de bonus erbij van 930 en profit was al gestegen naar meer dan 2146 euro en saldo stond op 3961euro.
Mooi dacht ik maar toen ik opname deed begon het mis te lopen. Krijg een mail dat de opname mogelijkheid geactiveerd moet worden door een betaling van 1500 euro ook hier stond weer tegenover dat he betaalde geld ten gunste kwam van de profit en ook weer een bonus erover heen.. Het zal wel dacht ik deed de betaling en wat gebeurd er vervolgens! Ik overschrijd de limiet van de Bronze Plan van 5500 euro want mijn balans was te hoog en moest Upgraden naar Silver Plan dus weer 1000 euro erbij. Inmiddels is mijn balans opgelopen naar 6971 euro. Dus ik doe weer deze deposit en stap in het Silver plan. Na verificatie ben ik uiteindelijk dacht ik OK en op vrijdag avond deed ik de opname van de totale profit van 8964 euro en liet 1747 euro op de balans. Ik deed de overschrijving naar mijn LiteBit Bitcoin Wallet.
Krijg ik vervolgens een email dat ik kosten moet betalen volgens een US authority rule genaamd FDIC TAX FEE een bedrag van 2200 euro moet betalen voordat de opname vrijgegeven mag worden ook deze deposit zou worden toegevoegd aan mij profit en met ook weer een bonus Er werd mij een bedrag van 15,436 euro beloofd te zullen ontvangen.. Ergens begrijpelijk doe ik daar aan mee betaal die 2200 euro nu 11 maart 2021. Mijn balans van de account was inmiddels weer gegroeid naar 4976 euro. Toen gebeurde het ongelofelijke : na verificatie van mijn betaling krijg ik een groene vink maar transactie gecanceld. 
Ik laad mijn account opnieuw en zie dat alles bijgeschreven is op mijn account. Profit 29116 euro en balans staat op 21898 euro. Doordat ik nu wederom mijn account overschrijd (boven 16000) dien ik eerst weer te upgraden naar de laatste fase Gold ongelimiteerd. ???????????????????????????????????????????????????????????????????????
De 6000 euro die ik inmiddels had ingelegd was al meer wat we hadden. Dus wat gaat er nu gebeuren met deze account? En met mijn inleg?

Profile picture for user Henricus

Vergeet het belangrijkste,
LiteBit blijkt smartcontracts en miningcontracts niet te accepteren en daardoor is de uitbetaling teruggestuurd. Daarom is mijn account nu in deze situatie.

Profile picture for user Joël Martina

Beste Henricus,

Het spijt mij zeer dat ik dit moet zeggen maar je bent 100% opgelicht. Geen enkele legitieme exchange zal je vragen om geld bij te storten als je geld wilt opnemen. ZE zullen je blijven verzoeken om geld over te maken. Op een gegeven moment laten ze niets meer van zich horen en zal je account  verdwijnen.

Ik raad je aan om aangifte te doen bij de politie voor online fraude.