Profile picture for user ludovelthuis

Beste Alles Over Crypto,

Jullie hebben een mooie blog gemaakt over airdrops. Ik ben aan het kijken om hier een keer aan mee te doen.

Mijn vraag is dan ook: als je, via bijvoorbeeld Coinmarketcap, meedoet aan zo'n airdrop en je voldoet aan alle eisen die gesteld worden, ben je dan 100% zeker dat je de crypto ontvang of wordt het dan nog verdeeld onder een aantal "winnaars"?

Groet Ludo

Profile picture for user Steffan Star

Hey Ludo,

Meestal is het zo dat er een bepaald aantal coins beschikbaar wordt gesteld voor de airdrop, deze worden vervolgens gratis weggegeven. Om mee te doen moet je inderdaad vaak aan een paar eisen voldoen. Het primaire doel van zo een airdrop is marketing gericht. Ze stellen bijvoorbeeld 100k munten beschikbaar voor de airdrop, die worden dan onderverdeeld onder alle deelnemers in percentage. 

Een andere vorm van een airdrop, die overigens een stuk minder vaak voor komt, is een soort loterij idee. Iedereen die mee doet maakt kans, maar er zijn maar een x aantal mensen die winnen. Degene die dan winnen hebben een groter aantal munten, maar je krijgt dan dus niet altijd wat. Kan ook in de vorm van, dat je op de whitelist moet komen, en dat is dan geluk hebben. 

Hoop dat je hier iets aan hebt, als iets onduidelijk is dan kan je zeker nog een vraag stellen!

^Steffan

Profile picture for user ludovelthuis

Beste Steffan,

Dank voor je antwoord. Waar vind je de meeste airdrops. Ik heb gekeken bij Coinmarketcap, maar misschien zijn er meerdere sites waar deze te vinden zijn. Misschien heb jij ook nog een site waar nog meer info staat hierover.

Alvast bedankt.

Groet Ludo

Profile picture for user Steffan Star

Hee Ludo,

Op coinmarketcap vind je vrij veel airdrops, dus goed dat je die site in de gaten houdt. Daarnaast kan je op google of youtube, door op "Crypto Airdrops" te zoeken, vaak wel goede informatie vinden. 

De onderstaande site kan je ook gebruiken, hier worden volgens mij alle airdrops die er zijn genoemd. Check wel altijd goed of de airdrop betrouwbaar is, aangezien er veel scammers zijn in de crypto wereld!

https://airdrops.io/

Hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben!

^Steffan