Profile picture for user Patrick Suiker

Vraag

In de rechter tabel boven de tabel van trade history staan al die cryptos  bv. ADA/BTC , LINK/BTC en daar achter dus daar echte rode of groene cijfers voor de “change “ % . Goed maar wat wil dit nu precies zeggen ??? Ik begrijp hier niets van .Neem nu het eerste Crypto symbool in vergelijking met het tweede symbool en pak weg dat er bv. zou staan 2% in het groen ??? Wat is nu gestegen of gedaald tov die beiden ???? Geen flauw idee !!! 
Dan heb je nog het probleem van alles te traden tov BTC… maar hoe schat je nu in dat die trade die je wil doen goed of slecht is ??? Want je werkt met BTC en je weet nooit wat die precies waard is ??? Echt heel verwarrend voor mij . Kan je dit ff uitleggen asap aub??

Antwoord

De tradingparen die je ziet zijn altijd de linkermunt tegenover de rechtermunt. Als ADA/BTC bijvoorbeeld op 5% staat dan wordt daarmee bedoeld dat ADA de afgelopen 24 uur 5% in waarde is gestegen ten op zichte van Bitcoin.

Bij het traden ten opzichte van Bitcoin schat je de waarde van een trade ook op die manier in. Dus als een munt is gestegen ten opzichte van Bitcoin is het een goede trade en vice versa. Eventueel kan je op Binance ook traden ten opzichte van USDT (die gekoppeld is aan de waarde van de US dollar).

Profile picture for user randolf1

Dag Patrick dank je voor uw uitleg maar ik ben nogal dom en ben ( nog ) niet helemaal mee met dit .

Dag Robin,

Ik heb hier een foto gemaakt van uit binance met crypte trading pairs - last price in allerlei kleuren ( god weet wat dit allemaal wil zeggen ) - dan 24h change ( soms groen dan weer rood ect. en dan 24h volume .

Zou jij me aub nog eens goed willen uitleggen ann de hand van een paar voorbeelden wat dit nu juist allemaal betekent .( wat is het belang van de steeds veranderende kleuren bv;?) Ja ik wordt hier gek va, want ik kan nergens hierover een goede uitleg vinden … echt heel frustrerend.

Alvast hartelijk dank want als ik dit nu kan snappen dan kan ik - eindelijk eventueel iets gaan doen op binance . Ik heb net mijn BTC naar binance gestuurd maar durf er nog niks mee aanvangen …

Mvg.

Profile picture for user Patrick Suiker

Ik heb de afbeelding er even voor je ingezet:

Image
Binance overzicht van de cijfers

Wat betekenen alle cijfers en kleuren bij Binance?

In de foto die je stuurde zien we veel verschillende cijfers en de één heeft een rode kleur en de ander een groene kleur. Ik zal je uitleggen wat het allemaal betekent.

BTC/USDT

In de lijst die je hebt geopend zie je BTC/USDT staan. Dit betekent dat de prijs van Bitcoin (BTC) wordt uitgedrukt in USDT. Als je ietsje opschuift naar rechts dan staat er in het groen de dollarprijs "$9,918.32" en in het wit de europrijs "€9,158.58". 

Daarnaast staat onder het kopje "24h Change' een percentage van -3.09%. Dit betekent dat de prijs van Bitcoin in de afgelopen 24 uur met 3.09% gedaald is. Doordat de prijs gedaald is, wordt het percentage rood van kleur.

Naast de 24h Change staat een kopje met 24h Volume. Dit gaat over het handelsvolume van de afgelopen 24 uur. We zien dat voor Bitcoin er een handelsvolume is van 589,591,021.38.

ETH/USDT

De rest van de lijst bestaat uit altcoins en Ethereum is daar eentje van. Bij ETH/USDT wordt de waarde van Ethereum uitgedrukt in USDT. En ook hier weer is te zien hoeveel de munt in de afgelopen 24 uur is veranderd, op welke prijs hij nu staat en hoeveel handelsvolume er in de munt zit.

USD

In deze afbeelding heb je bovenaan op USD geklikt en hierdoor krijg je alle munten te zien ten opzichte van fiatgeld. (Lees hier wat er bedoeld wordt met fiatgeld). Er staan zowel verschillende crypto-varianten van fiatgeld bij als de daadwerkelijke valuta. Voorbeelden van de munteenheden zijn:

1. USDT (de dollar)
  2. TUSD (de dollar)
  3. PAX (de dollar)
  4. BUSD (de dollar)
  5. USDC (de dollar)
  6. USDS (de dollar)
  7. RUB (Russische Roebel)
  8. EUR (Euro)

De meest gebruikte eenheid is USDT. Dus mocht je crypto willen verhandelen tegen fiatgeld (of een crypto-variant ervan), dan is de USDT de meest gangbare. In deze uitleg vind je meer informatie over USDT.

Kom je verder met deze uitleg over Binance?

Nu je deze uitleg hebt gelezen, snap je dan beter wat er met de cijfers op het platform van Binance wordt bedoeld? Zo nee, stel dan gerust hieronder een vraag over hetgeen wat je nog niet helemaal begrijpt.