Profile picture for user Patrick Suiker

We kregen een hele goede vraag binnen die ik graag wil delen.

Vraag

Vraag mbt stop loss. Dit is natuurlijk om je te beschermen tegen te veel verlies. De koers dropt onder een bepaald nivo en je springt eruit. De 'veilige' haven zou dan zijn om te verkopen tegen EUR of USD. Maar nu zit ik op Binance met KAVA.

Die stijgt lekker door nu maar ik wil eigenlijk mijn profit enigszins veilig stellen door een Sell Limit order weg te zetten. Alleen er zijn geen trading pairs tegen EUR of USD.

Dus mijn Limit order zet ik dan bijvoorbeeld weg tegen BTC. Kava dropt en ik ga dus uit mijn positie en krijg daarvoor BTC terug. Maar deze kan ook redelijk volatiel zijn en wegvallen. Dus dat is dan toch enige schijnzekerheid ?

Hoe kun je daar best mee omgaan dan ? Je kunt ook SL op BTC zetten of is dan bijvoorbeeld BNB een relatieve 'safe' asset ?

Antwoord

Wat je kan doen is het USDT-pair pakken. Dit is de cryptovariant van de dollar en dus (relatief) stabiel. Op deze manier kan je eenvoudig je waarde wegzetten in een stabiele munt, zo'n munt wordt dan ook een stable coin genoemd. Met de USDT kan je vervolgens weer heel eenvoudig andere cryptomunten kopen als je dat wilt. Andere voorbeelden van stable coins op Binance zijn:

• PAX
  • USDC
  • BUSD

Maar USDT wordt nog het allermeerste gebruikt dus die pak ik altijd.

Dit is de directe link voor je naar KAVA/USDT