Profile picture for user Patrick Suiker

Vraag:

Klein vraagje in verband met het verkopen op IDEX. Ik heb vorige week voor iets minder dan 20$ aan BABB gekocht, ze hadden vandaag een waarde van 46$. Ik dacht waarom niet verkopen. Dit kwam neer op zo'n 0.245 ETH volgens de balans van IDEX. Toch leverde dit mij slecht 0,184 ETH bij het verkopen. Waarom is dit verschil zo groot?

Antwoord:

Wanneer je een market verkooporder plaatst, dan verkoop je jouw munten direct tegen de waarde waarvoor de koper heeft aangegeven ze over te willen nemen. Stel dat de koper een order open heeft staat waarbij hij minder biedt dan de huidige marktprijs, dan zullen jouw munten tegen die lagere waarde verkocht worden. 

Wil je dat liever niet, dan kan je beter een limit order plaatsen. Door een limit order te plaatsen zal jouw order niet direct gevuld worden en dien je te wachten totdat een koper bereidt is deze prijs voor jouw munten te betalen.

Profile picture for user Patrick Suiker

Vraag:

Begrijp ik het dan goed dat we in de kooporderboek alle limit orders kunnen terugvinden? Dus diegene die een (verkoop) limit order geplaatst hebben en wachten tot deze gekocht wordt?

Antwoord:

Ja, dat begrijp je helemaal goed! Het orderboek staat vol limit orders en of:

• de market orders kopen deze op​, of
  • de limit orders van een dezelfde / een hogere prijs kopen deze op.

Je hebt hem door!