Profile picture for user Rob Snieder

Ik ben een beginnende trader en bezig met de masterclass en loop tijdens het oefenen met kleine bedragjes tegen het volgende aan:

Ik heb de volgende situatie:

Ik heb wat BNB’s bij Binance. Ik trade deze op BNB/BTC middels een Sell BNB en een Limit onder de huidige prijs. Op een gegeven moment is deze prijs bereikt en heb ik nu BTC’s. Dit is zoals het zou moeten werken.

Nu als de BTC omhoog gaat en ik zou willen verkopen terug naar BNB dan kan ik via Market direct verkopen maar betaal ik een hogere fee. Ik moet dus Limit gebruiken, maar als ik nu een Buy BNB Limit prijs invoer die hoger is dan de huidige prijs wordt die gelijk verkocht terwijl die prijs nog niet bereikt was.

Wat doe ik fout bij het verkopen van BTC terug naar BNB via Limit?

Profile picture for user Martijn Houttuin

Hey Rob Snieder,

Als je via een limit een crypto gaat kopen, en je stelt een hogere prijs in dan de huidige prijs, wordt het gelijk gevuld. Je betaalt teveel voor je coins dan. Er is namelijk altijd iemand die hem aanbiedt voor een hogere prijs dan dat de munt daadwerkelijk is.

Als jij nu $30.000 wilt betalen voor 1 Bitcoin, dan kan je dat natuurlijk doen. Dit zou ik natuurlijk niet doen. Maar stel je voor dat je die order in het orderbook zou zetten, dan wordt hij wel gelijk gevuld.

Bij een sell is het ook zo, je kan je munt natuurlijk ook veel te goedkoop gaan verkopen. Ik denk dat je stop-limits in je hoofd hebt, in plaats van limit orders. Kijk nog eens goed de lessen over trading op Binance!

- Martijn Houttuin

Profile picture for user Rob Snieder

Bedankt Martijn voor de heldere uitleg, ik heb nog geen stop-limits gebruikt. Ik dacht eerst simpel te beginnen. Ik ga mij er nog verder in verdiepen. Nu weet ik in ieder geval dat de fout bij mijzelf ligt en dat ik het op een andere manier moet oplossen. Een leermomentje waarvoor mijn dank.

Rob Snieder