Profile picture for user Timus

Is de bollinger bands een goede trading strategie om mee te beginnen.
Kopen als de onderste band geraakt word of doorbroken en dan telkens micro profits nemen.

Profile picture for user Derek

Zeker een goede strategie om mee te beginnen. Zorg er wel voor dat je de strategie goed 'test'. Dit doe je door naar de geschiedenis te kijken van de coin en te berekenen hoe deze strategie in het verleden gewerkt zou hebben.

Het kan ook zijn dat in sommige gevallen de onderste band geraakt wordt, jij deze coin koopt, maar dat de prijs nog een heel stuk verder inzakt. Wat doe je in dat geval? Het is belangrijk om ook daar een strategie voor te bedenken :) 

Profile picture for user Timus

De eerste dag zette ik 10 procent per positie en kocht ik bij als de coin verder zakte,
Ik gebruik coins die volgens mij niet heel diep kunnen zakken zoals trx , btt , ada
tot hiertoe gaan ze altijd terug naar boven, inderdaad moest er een zware crash aankomen
zal ik die positie moeten vasthouden voor dagen of weken in de veronderstelling dat deze coins zich toch altijd terug herstellen?
nu zet ik wel 25 % per positie omdat ik 10 % toch te weinig vondt op het bedrag waar ik mee werk.

Profile picture for user Derek

De kans is momenteel in onze ogen groot dat de prijs uiteindelijk omhoog zal gaan inderdaad, maar het is altijd gevaarlijk om hier 100% vanuit te gaan. Andersom kan natuurlijk hetzelfde gebeuren. Wat nu als de prijs tegen de bovenkant van de Bollingerband aankomt, jij verkoopt en de prijs blijft doorstijgen (stuk aannemelijker in deze markt), wat doe je dan? Bij welke prijs koop je ze toch weer terug zonder dat je te veel van de stijging mist? 

Probeer altijd voor alle mogelijke uitkomsten een strategie klaar te hebben. Dat voorkomt ook dat je uit emoties gaat handelen, want emoties kosten vaak het meeste geld :) 

Qua risicomanagement is het beter om met 10% te werken dan met 25%. Eigenlijk is minder zelfs beter. Geduld zal uiteindelijk altijd lonen en met 25% hoeft het maar een paar keer fout te gaan en je bent blut :(