Profile picture for user Black90

Mijn status over crypto kennis is denk ik net 'starter' af en ben inmiddels al wel aardig thuis in Bitvavo, alleen wilde ik ook graag investeren in Radix. Dit gaat natuurlijk niet via Bitvavo, maar (o.a.)  via KuCoin.

Ik heb de volgende uitleg gevonden hierover op deze website, tot zover is het mij (wonderbaarlijk genoeg) gelukt. Er staat wat Bitcoin bijgeschreven in mijn hoofdaccount. Alleen vanaf stap 11 ben ik het kwijt.. Dit is een IETS uitgebreider platform dan Bitvavo..

Ik heb het idee dat er wat informatie of stapjes missen, want ik kan simpelweg de knop 'exchange' op KuCoin niet vinden? En moet ik niet eerst mijn Bitcoin van mijn hoofdaccount naar een andere account (trading) brengen? 

Zou iemand mij kunnen helpen met de laatste stappen???

Hoe koop ik Radix?

Radix kopen op Kucoin is een fluitje van een cent. Met deze uitleg ben je binnen enkele stappen de trotse eigenaar van EXRD.

1. Meld je hier gratis aan bij Kucoin
  2. Druk bovenaan op Assets
  3. Druk op Deposit bij BTC
  4. Stel je Google Authenticator in (heel simpel)
  5. Genereer een eigen "Deposit Address" en kopieer deze.
  6. Maak via deze link een gratis account aan op Bitvavo
  7. Verifieer jezelf door rechtsboven op je naam te klikken en dan naar "Verificatie" te gaan.
  8. Stort geld op je Bitvavo-rekening via iDEAL
    Klik hier voor meer uitleg over Bitvavo als je dit nodig hebt
  9. Koop Bitcoin en stuur deze vervolgens naar het depositadres dat je hebt gekopieerd.
  10. Wacht totdat de Bitcoins op Kucoin staan
  11. Ga op KuCoin naar Exchange en klik EXRD aan
  12. Koop de gewenste hoeveelheid Radix aan.
Profile picture for user Lucas Felicio

Laat ik eerst even dit zeggen: lekker bezig hoor! Je hebt de stappen goed doorlopen geen zorgen. 

Ik denk dat ik weet waar je nu op vastloopt. Op het moment dat je namelijk jouw Cryptocurrency van bijvoorbeeld Bitvavo (of welke andere exchange dan ook) naar Kucoin stuurt, dan komt dit terecht in jouw 'main account'.

De functies van een main account zijn:

- Withdraw

- Deposit

- Transfer

- Lend

Maar in dit geval ben je op zoek naar de optie 'trade' oftewel het ruilen van jouw cryptocurrencies.

Wat je in dit geval moet doen is jouw cryptocurrencies verplaatsen van het 'main account' naar jouw 'trading account'.

Dit kun je doen door je muis rechtsbovenin op 'assets' te houden, en vervolgens op 'main account' te klikken.

Nu zoek je binnen jouw main account naar BTC en klik je aan de rechterkant op 'transfer'. Als je jouw BTC hebt verplaatst van jouw 'main account' naar jouw 'trading account' dan kun je er wel mee traden. 

In andere woorden, nu kun je door met stap 12. :)

Groetjes,

Lucas

Hoi Lucas,

Haha, zo dichtbij al..  Bedankt voor de snelle reactie en het compliment :)

Ik zie nu, als ik jouw stappen volg, dat ik dit al eens gedaan had maar ook weer terug gezet heb naar mijn hoofdaccount. 

Reden: de opties die ik krijg bij BTC traden zijn redelijk beperkt (en ik zag in mijn ogen de juiste er niet tussen staan):

- BTC / TUSD

- BTC / USDT

- BTC / PAX

- BTC / USDC

- BTC / UST

- BTC / DAI

Misschien gebrek aan verdere kennis,  of mis ik nog iets of ??

Hoor graag nog!! Bedankt vast

Bij EXRD krijg ik trouwens maar 1 optie: USDT / EXRD

Volgens mij dien ik rechts onderaan wat te doen bij spot, daar kan ik wel een getal ingeven van USDT of EXRD, maar die heb ik dus niet? (Volume is 0)

Jeetje dit is wel level 10 ineens voor mij hoor..

Profile picture for user Thomas Werkman

Hey!

Je bent op de goede weg wat betreft de USDT / EXRD. 

In dit geval is het belangrijk dat je de USDT in je trading wallet hebt, dit kun je doen door naar je wallets te gaan en hier jouw USDT over te zetten van jouw Hoofdwallet naar jouw trading wallet. Zodra dit is gelukt zie je onder jouw trading wallet staan dat je een nieuwe balans aan USDT hebt.

Zodra dit klaar is kun je naar het spot trading menu gaan, hier kun je jouw USDT inwisselen voor EXRD. Dit doe je door zoals je al zei, het USDT / EXRD trading pair te kiezen. Zodra je dit trading pair hebt geselecteerd zie je als het goed is onder de grafiek jouw USDT staan (trading wallet balans). Als je dit ziet staan gaat het to zo ver goed! Nu is het belangrijk dat je rechtsonderin het scherm een marktorder opent voor USDT / EXRD, hier kun je kiezen voor sell / verkoop USDT. Op het moment dat je klikt op sell/verkoop vindt de transactie plaats, jouw USDT wordt verkocht voor EXRD.

Op dat moment heb je jouw EXRD beschikbaar in je trading wallet, als je er mee wilt traden kun je het hier gewoon laten staan. Mocht je het graag willen versturen naar een andere exchange kun je het weer naar je hoofd wallet verplaatsen. Vanuit hier kun je jouw EXRD versturen naar een andere wallet / exchange. 

Laat het maar weten of het zo lukt!

Profile picture for user Thomas Werkman

Je hebt gelijk hoor, zet je BTC maar om in USDT en koop hier jouw EXRD mee aan!

Aahh kijk heren, zo komen we er vast wel :) Dat is alweer een stuk duidelijker

Bedoel je bij je laatste zin Thomas dat ik eerst op dezelfde manier als wat je uitgeschreven hebt voor EXRD, mijn BTC moet traden voor USDT? Of kan ik makkelijker mijn BTC omzetten naar USDT. Ik heb dus idd uberhaupt nog geen USDT (alleen BTC welke ik nu heb overgezet van hoofdaccount naar tradingaccount). 

Sorry hoor, eerste keer op deze exchange.. Rookie.

Gr Lauren

Het is mij gelukt! 

Hartelijk dank voor de snelle hulp 😊👍