Profile picture for user Theop

Goedendag,

3 jaar geleden heb ik kort iets met crypto's gedaan en toen een ledger nano s aangeschaft. 

Deze heb ik weer eens uit de kas gepakt en wanneer ik hem aansluit op de pc blijkt er nieuwe firmware te zijn. (niet heel gek!!) De huidige firmware is 1.31 en tegenwoordig is dat 1.60.

Nu staat er in de handleiding dat bij 1.31 of 1.42 eerst de apps verwijderd moeten worden.
Vraag 1. hoe doe ik dat
Vraag 2. raak ik dan de munten in die app niet kwijt.

Wie kan me vertellen hoe het werkt?

Alvast bedankt voor de reactie
Groet Theo

Profile picture for user Joël Martina

Hoi Theo,

Je kan deze stap voor stap instructies volgen om apps te verwijderen van je Ledger. Maak je maar geen zorgen, je raakt je munten niet kwijt als je de app verwijdert. Je kan ze alleen niet meer versturen naar een exchange of een andere wallet totdat je de app weer hebt geinstalleerd.

Profile picture for user Theop

Inmiddels heb ik weer verbinding gekregen middels info op een buitenlands forum. Onderstaande handleiding heeft het probleem verholpen.

you need to download the TOR browser ( a must)
download the electrum TOR wallet
in the new TOR wallet, restore your old wallet with the seed words from your original(frozen/unuseable) wallet. Make sure the TOR browser is open before you restore/open the wallet. In order for the electrum tor wallet to connect, the TOR browser needs to be open as you are using the wallet.

Used these two websites
download XVG Electrum Tor Client 2.4.1 here github.com/vergecurrency/electrum-xvg-tor/releases
Follow these steps: verge.zendesk.com/hc/en-us/articles/360015942172–Tor-Electrum-XVG-Beginner-s-Guide

BUT don’t create a new wallet, restore your wallet with your 9 word seed. Tor browser must be opened.
Create a new password. After that the wallet opens up. I did not have connection yet, but after restarting the wallet again I had connection