Profile picture for user randolf1

Hi crypto fans ,

Ik heb een paar Ledgers liggen die ik nog nooit heb gebruikt. Maar nu wil ik er wel mijn cryptos op zetten - ben wel een beetje angstig om iets verkeerd te doen !. Maar heb een vraag: ik heb op meerdere exchanges wat BTC ( en altcoins )staan - kan ik die nu allemaal - dus vanuit verschillende exchanges naar een en dezelfde Ledger zenden ?

Hoe kan je nu praktisch "traden" als je alles op die ledgers hebt staan ?? Dit lijkt me toch niet echt praktisch ?? of vergis ik mij hierin?

Profile picture for user Patrick Suiker

Hoi randolf1!

Goed dat je jouw cryptomunten op een hardware wallet wilt bewaren. Ik snap je volkomen dat je bang bent om een fout te maken. Het laatste wat je wilt is dat je per ongeluk je munten naar een verkeerd adres overmaakt. Wat ik doe is dat ik altijd eerst een testtransactie doe. Ik maak dan een klein beetje geld over, kijk of het bedrag aankomt en maak dan de rest over. Doordat ik dit doe gaat het bij mij nooit fout.

Ondersteuning van cryptomunten op de Ledger

Alle munten die de Ledger ondersteunt, kunnen naar dezelfde hardware wallet worden verstuurd. Het is wel noodzakelijk dat de app van de desbetreffende munt op je hardware wallet staat geïnstalleerd. Is je hardware wallet vol waardoor er geen app meer bij kan? Verwijder dan de app en installeer de app van de andere coin. Door het verwijderen van de app zullen je munten niet worden verwijderd. Wanneer je de app opnieuw installeert dan zal je gewoon weer bij je munten kunnen komen.

Decentral exchanges zijn de toekomst

Decentrale exchanges zijn steeds meer in aantocht. Hier kan je direct vanuit je hardware wallet handelen. Het nadeel is dat het handelsvolume op dit moment nog erg laag ligt. Wel is de verwachting dat dit steeds meer gaat toenemen en dat het steeds interessanter wordt om vanuit je hardware wallet te handelen.

In de tussentijd kan je op je hardware wallet de munten bewaren die je voor een lange tijd wilt vasthouden (ook wel HODL'en genoemd) en op de exchange heb je alleen de munten staan waar je actief mee handelt. Is het bedrag waarmee je handelt aanzienlijk? Dan kan je ervoor kiezen om het iedere keer weer terug te sturen naar je Ledger en wanneer je een handelsactie gaat uitvoeren, dan stuur je het weer naar de exchange. Het is wat omslachtig, maar wel veiliger.

Crypto is nog heel nieuw

Crypto staat nog in haar kinderschoenen en vaak gaat dat gepaard met dit soort omslachtige dingen. Ik verwacht dat het in de toekomst makkelijker wordt. Stiekem vind ik het ook wel wat hebben dat we aan het pionieren zijn.

Mocht je nog meer vragen hebben dan horen we dit graag:)!

Profile picture for user anvanhoolst

Hoi.. vandaag zette ik mijn Bitcoin van Litebit (via versturen) naar de ledger nano s... als ik het ondertussen goed begrepen heb dan kan je gewoon verder traden met je bitcoin op het platvorm. Toch zie ik nu wel geen bitcoin meer op litebit maar wel allemaal op de hard wallet?? Het is dus niet helemaal duidelijk voor me? Of had ik een andere transactie moeten kiezen?

Dank je voor jullie geweldige support! Ik vind dit dus echt allemaal super leuk! Motivatie ten top 😉...

Profile picture for user Robin Westra

Als je je cryptomunten op je hardware wallet hebt staan dan kan je ze op dat moment niet meer gebruiken op de exchange. Jij bent dan zelf volledig in bezit van die munten en de exchange kan daar niet meer mee handelen.

Als je dus weer verder wilt traden zal je de munten weer van je wallet naar de exchange moeten sturen.