Profile picture for user abdes

In hoeverre deze vraag niet eerder beantwoord werd: geweten is dat je pas belastbaar bent op het moment van de conversie naar euro én op het moment dat je de meerwaarde laat opteken en op je bankrekening in België. Aangezien trading in "the Cloud" gebeurt - zoals eerdere verhitte debatten tussen de Belgische fiscus met Ryanair -, en dus niet territoriaal gebonden is, en in het geval je een legale buitenlandse rekening hebt, hoef je mi logischerwijs geen aangifte te doen in België. Mogelijk wel in het land waar je buitenlandse rekening gevestigd is. Volgt de Belgische belastingdienst deze logica? 

Profile picture for user Thomas Werkman

Hoi Abdes,

Zodra jij op een exchange zit waar je geen KYC hebt doorgelopen zou dit inderdaad kunnen. Jouw identeit (land) is niet gekoppeld aan de exchange en dus zou je jouw geld zonder problemen naar een buitenlandse rekening kunnen sturen. Hier hoef je naar mijn weten dan ook geen aangifte over te doen in België. Je moet dit inderdaad wel doen in het land waar je buitenlandse rekening is gevestigd! 

Ik hoop dat ik je zo voldoende heb kunnen helpen! Anders hoor ik het wel van je!

Groet Thomas