Profile picture for user jvw

goedenavond,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik zeg er alvast bij dat het een dom probleem is maar hoop dat ik er achter kan komen en dan iemand mij kan helpen om het op te lossen. Ook wil ik erbij vermelden dat ik echt 0 verstand heb dus excuus als het misschien niet helemaal klopt wat ik vertel maar dit is wat ik tot nu een beetje weet en achter ben gekomen.

In 2018 hebben mijn ouders met behulp van een vriend een investering gedaan van 2000 via bitonic.nl dus wij hebben neem ik aan crypto's voor 2000 euro aangekocht via bitonic.

en vanaf daar zijn we eigenlijk het spoor kwijt. Wij weten niet onder welke Wallet wij deze de crypto's (uperhaupt niet welke crypto's) hebben ondergebracht. 

Het enige wat wij nog hebben dat is blockfolio app daarin staan 12 crypto's of coins deze heeft de vriend toen voor ons in blokfolio gezet zodat wij konden zien waardeer het stijgt en daalt. maar dit zijn niet de daadwerkelijke die we hebben aangekocht. 

Dus wij hebben eigenlijk van januari 2018 tot nu er nooit wat mee gedaan en nooit naar om gekeken nu willen wij dit dus oppakken maar geen idee waar we moeten beginnen. de vriend spreken wij eigenlijk al 2 jaar niet, niet door ruzie maar gewoon doorverwateren van contact en zijn telefoonnummer klopt inmiddels niet meer dus bij hem kunnen we geen na vraag doen. 

Iemand een idee wat ik nu kan doen of hoe ik aan de informatie kan komen om er achter te komen waar mijn ouders hun gekochte coins zijn?

Profile picture for user Joël Martina

Heb je een idee of de bitcoins na het aanschaffen naar een externe wallet zijn gestuurd of is daar verder niets mee gebeurd? Als ze nog op de exchange staan dan kan je er sowieso nog bij als je kan inloggen op het account waarmee ze zijn aangeschaft. Hebben je ouders zelf een account of is het via het account van de vriend van je ouders gegaan?

Als de bitcoins naar een externe wallet zijn verstuurd dan wordt het een lastig verhaal om ze terug te krijgen tenzij je de gegevens hebt van de externe wallet waar ze naar toe zijn gestuurd.

Meer info over externe wallets vindt je hier: https://allesovercrypto.nl/blog/software-wallet-stel-0

Profile picture for user bitcoin geek

hoi jwv 

ik kan je misschien wel helpen bij het achterhalen van deze transactie ik zou zeggen als je dit leest en nog hulp nodig hebt laat het even weten dan zal ik proberen je te helpen 

Profile picture for user Torabora91

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. ik was my bitcoin core aan het synchroniseren en ik kreeg dit melding

(Warning: Unknown block versions being mined! It's possible unknown rules are in effect)

En ik zie mijn Saldi niet verschijnven. Kan iemand mij helpen? 

Profile picture for user Aernout Kolijn

Wat ik ervan heb gelezen, is dat de miners op dat moment onbekende/niet-compatible blokken aan het mijnen zijn. Het schijnt dat de melding vanzelf weer weg gaat. 

Profile picture for user Torabora91

Hoi Aernout, 

Moet ik hem gewoon laten synchroniseren? want hij is compleet met synchroniseren. ik zie alleen mijn saldo niet is echt vreemd.