Profile picture for user Natasja

Enkele maanden geleden gestart met traden via broker (DeltaMarket). Nu heb ik een opdracht geplaatst voor een opname, echter dat is nooit aangekomen (wel afgeschreven van MetaTrader account als withdrawal BTC, maar nooit bij Binance, waar het naar toe zou gaan). Volgens de broker heb ik het BTC adres vanuit Binance niet goed gecopy/pasted in het aanvraag formulier van DeltaMarket voor de opname. De laatste letter van de code zou ik hebben veranderd in een v. Daardoor is het geld nu naar een ander adres gegaan en nu 'kwijt'. Ze willen wel een Mining expert inhuren om het terug te vorderen voor heel veel geld dat ik vooraf moet betalen. Volgens hun is de transactie via cold wallet gegaan en momenteel nog traceerbaar. Ik heb gevraagd om mij een bewijs te leveren dat zij de transactie daadwerkelijk hebben gedaan naar het BTC adres (of anders het verkeerde adres met aan het einde een v), maar dat kunnen ze niet geven. Het lijkt mij dat daar toch een soort van transactiebewijs van moet zijn, of klopt het dat dat niet mogelijk is? In Metatrade zie ik wel een ordernummer, maar die kan ik niet openen om het na te gaan. Kan iemand mij adviseren of in ieder geval bevestigen dat het niet kunnen overleggen van een dergelijke transactie verdacht is? Ik vermoed fraude (niet als zodanig bekend bij AFM). Daarnaast lijkt mij dat er bij dergelijke transfers soort validatie moet zijn, of is dat niet zo in de BTC markt? 

Profile picture for user Mike McCabe

Hey Natasja,

Ontzettend vervelend dat dit je overkomen is..

Helaas zijn er ontzettend veel scammers in crypto en DeltaMarket is daar een van.. Wat je ook doet geen extra geld overmaken, ik ben bang dat je dit geld helaas kwijt bent.. Wat je kan doen is op https://www.blockchain.com/explorer  je wallet address invoeren, als er daar staat dat je wallet leeg is, kan je helaas je geld niet meer terughalen..