Profile picture for user midi67

Ik ben vermoedelijk slachtoffer geworden van een frauduleus platform. Ik heb enige tijd geleden een substantieel bedrag geïnvesteerd wat ik nu via een withdrawal wil overboeken naar Binance. Ik word nu verplicht om eerst 'belasting' te betalen zijnde 10% over het bedrag. Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt. Ben ook niet van plan om te betalen maar feit is dus wel dat ik mijn geld kwijt ben. Mijn concrete vraag voor nu is: Kan je verplicht worden door een platform om belasting te betalen via datzelfde platform?

Profile picture for user Steffan Star

Hey Midi,

Wat ontzettend vervelend om te horen dat dit gebeurd is... Hoe heet het platform? Dan kan ik het even voor je opzoeken.

Zo ver ik weet word er door betrouwbare partijen nooit om withdrawal belasting gevraagd, dus in dat geval is het inderdaad oplichting. Zo proberen ze je nog wat extra geld afhandig te maken. Belastingzaken regelen beleggers zelf, en als het wel via het platform ging dan hadden ze het direct verwerkt. 

Heel vervelend dat je deze ervaring nu hebt, als je ergens vragen over hebt dan help ik je heel graag!

^Steffan

Het betreft het platform Waeth. Als je gaat googelen zul je ze niet vinden. Via https://waeth.com/#/zou het moeten lukken. Over deze belasting zul je niks vinden. Dit kwam via mailcontact aan de orde. Vreemd genoeg is de site nog steeds benaderbaar en reageren ze nog via hun support mailadres. Ik heb ook al een melding gemaakt bij meld.nl. Ik wacht nog op een reactie. De coin waar ik in heb geïnvesteerd is de Payl coin. Deze zou dus in korte tijd stijgen alvorens hij openbaar zou worden gelanceerd. Het zou je coin moeten zijn waar PayPal mee gaat beginnen. 

Profile picture for user roshny

Hallo, ik heb Avinoc-Tokens gekocht bij een exchange, op weg naar mijn wallet moest het terug gehaald worden en om het niet te mis te laten gaan is het in op mijn balance terecht gekomen als currency ipv crypto. Toen ik het wilde withdraw werd het geweigerd omdat het oorspronkelijk geen currency was. Ik werd door aangeraden om een wallet bij hun te maken zodat ik mijn funds naar deze wallet kan overzetten en vanuit de wallet alles op te nemen. Maar zeggen ze zorg er wel voor dat je hoog uit een deposit van €3200 in je wallet maakt zodat t bedrag van je balance getransporteerd kan worden en als je dan naar je externe wallet wilt withdraw  gaat t vlotter.  Ik zi dat alle onkosten door de exchange word ingehouden als er iets ingehouden moet worden. Ik snap er niks van. Is dit de normale gang van zaken bij exchanges? Of word ik opgelicht.  Is CoinGlitz een bekende exchange? Heeft iemand hier ervaring mee?. 

Gr roshny

Hee Midi,

Ik heb wat onderzoek gedaan naar waeth, het lijkt er helaas op dat het een scam is.

Na aanloop van de rare belasting regeling konden we dat eigenlijk al opmaken, maar ik heb nu ook online gecheckt.

Ik check normaliter altijd trustpilot, maar hier kon ik er niets over vinden. Een andere site gaf aan dat het 40/100 scam is en de opmerkingen erbij zeggen ook scam. Hieronder kun je dat document vinden.

https://www.scamdoc.com/view/860471

Wat enorm vervelend dat dit bij jou gebeurd is... Check in de toekomst altijd op trustpilot of het zuivere koek is, of vraag het aan ons wij willen altijd helpen!

^Steffan

Goedemorgen Roshny,

Ik heb voor jou ook even wat onderzoek gedaan, en ook hier lijkt het erop dat we met een scam site te maken hebben. Zorg dus dat je geen geld naar ze over maakt. Hier kan je de trustscore van Coinglitz terug vinden:

https://www.scamadviser.com/check-website/coinglitz.com

Heb je de munten ook aangekocht op deze exchange? Maak zeker geen extra geld over, en als je munten nog ergens anders hebt staan, stuur ze dan niet naar de wallet van CoinGlitz.

Hoop dat je hier iets aan hebt nog!

^Steffan

Hoi Steffan,

Bedankt voor je reactie. Uiteraard was ik hier al bang voor. Is er nu geen enkele officiële instantie die met deze info aan de slag kan om deze fraude te onderzoeken? Website en mailadres zijn nog steeds benaderbaar. Ik zou graag mensen willen behoeden voor deze criminelen. En ja, natuurlijk ben ik stom geweest achteraf. Maar ben wel een enorm bedrag kwijtgeraakt.

Grt. Michel

Hoi Steffan bedankt voor jou reactie.

Ik heb nog een vraag.

Als er getrade is, en er is komt een groot som geld uit, dan moet je toch je winst ontvangen nadat de fee en transactie kosten zijn ingehouden door deze platform? Of moet er daar extra geld voor gedeponeerd worden in je account?

Want dat word mij namelijk voor gehouden. Sorry ik vraag liever 'domme vragen' ipv mij te zitten afvragen.

Gr. Roshny en vast bedankt. 

Deze bericht ontving ik net:Uw account wordt na 48 uur geschorst wegens inactiviteit en om te kunnen voldoen aan de voorwaarden voor het opnemen van handelsbalansen, als u niet binnen deze periode de nodige actie onderneemt.

Ik moet eerst een deposit van €1200, om mijn balans te kunnen opnemen, terwijl deze ruim voldoende is. Ik ben confiused.

Bestaat er zoiets waar Scam gemeld kan worden?😔

Hoi Steffan,

Ik heb ook nog een vraag:

Ik ben nu in contact gekomen met een recovery expert die beweert dat hij mijn fondsen voor 100% terug kan halen van het scam platform Waeth. Ik kan kiezen uit 3 verschillende categorieën. 1 daarvan is een zogenaamde NUTC (Network Utility tracking code). Deze software zou mijn fondsen binnen 2-8 uur van het platform kunnen halen en kost $ 3,225 met de garantie dat ik 100% van mijn fondsen terug ontvang op een door mij gewenst wallet adres. Bestaat dit echt of zijn deze mensen ook niet te vertrouwen?

Graag je spoedige reactie omdat ik spoedig wil reageren.

Grt.

Michel

Hee Roshny,

Het is ontzettend vervelend dat je opgelicht bent... 

Het lijkt mij nu niet verstandig om ze nog 1200 euro extra te geven, want die houden ze gewoon voor zichzelf. De tijdsdruk die ze erachter zetten doen ze expres, zodat jij je geld terug gaat proberen te krijgen uit stress. Zo krijgen ze veel mensen zo ver om extra geld te storten. 

Je kan het op trustpilot melden, maar helaas kan er geen officiële handeling tegen gedaan worden waar je echt iets aan zou hebben. 

Hoe het normaal gaat op echte platformen. Jij koopt 100 euro aan Bitcoin, hier betaal je 0,1-0,5% transactiekosten over en zo ook bij het verkopen hiervan. Je betaald nooit extra geld om jouw winst te claimen, echt nooit.

^Steffan

Hee Midi,

Het is helaas niet mogelijk om dit terug te krijgen, het zijn private keys. Hij stelt nu zeg maar voor om crypto af te pakken van dat platform, het terug te stelen dus. Als dat zou kunnen had iedereen crypto van elkaar gejat, dan had hij ook miljoenen aan crypto van anderen kunnen afpakken. Zo werkt het niet. Deze man probeert je weer op te lichten ben ik bang...

Hoe ben je met deze man in contact gekomen? En ik zou nooit die 3000 euro overmaken, want ik ben vrij zeker dat je dat dan kwijt bent... 

^Steffan

Hoi Steffan,

Wat jij schrijft is wat ik ook al dacht. Het zou wel erg bizar zijn als dit zou werken. Via jouw scamdoc document heb ik een recensie over Waeth geplaatst. Daar heeft deze meneer J Newton op gereageerd. Via het telefoonnummer wat hij erbij heeft gezet heb ik hem benaderd (app). Hij heeft me in contact gebracht met ene Ned Kurt, recovery expert. Met hem heb ik gemaild. En hij kwam met een aantal opties zoals eerder geschreven. Ik denk zelfs dat ze allebei ook nog eens bij Waeth horen. Maar dat is een vermoeden. 

Groet en nogmaals dank voor je reactie.

Hoi Steffan .

Bedankt voor je tips. Ik ben hier mee aan de slag gegaan en veel geleerd. Ik heb leergeld betaald, dat hoort erbij denk ik zo. 

Dankjewel. 👍🏼

Gr Rosa