Profile picture for user Mohammed El Badoui

Vraag: Is er een platform of app die voor mij automatisch crypto koopt en verkoopt? Ik heb namelijk zelf geen zin en tijd om de koersen in de gaten te houden.

Profile picture for user Mohammed El Badoui

Antwoord: Ik denk dat je dan aan een bot moet denken, je moet dan even kijken of dit iets is wat bij je past. Persoonlijk denk ik dat 3commas een erg goede optie is. Het werkt hartstikke fijn en is niet al te duur. Daarnaast kan je makkelijk al je exchanges eraan koppelen en werkt het goed! Hier kun je bijvoorbeeld automatisch de trades laten overnemen die wij delen in de trading signals groep.

De voordelen van een bot als 3commas zijn dat die altijd online is, reactietijd is sneller waardoor winsten toenemen en verliezen afnemen, ze kunnen goed multitasking en natuurlijk kent een bot geen emotie waardoor die stabieler handelt. 😉

De nadelen van een bot zoals 3commas zijn dat ze niet met API’s werken wat enigszins onveilig kan zijn, daarnaast zijn bots ongeschikt als de markt erg volatiel is, juist omdat ze geen emotie kennen. Het belangrijkste nadeel is dat een bot de performance van een handmatige trader versterkt, waardoor het een goede trader zal versterken, maar het heeft eerder een nadelig effect op een minder goede trader.

Voor de geïnteresseerden hebben we een blog over 3commas geschreven, zodat je er iets meer over kan lezen!

Hoop dat je hier wat aan hebt!