Profile picture for user Steffan Star

Er kwam een interessante vraag binnen op Facebook die ik graag hier op het forum deel, voor mensen met soortgelijke vragen.

"Ik ben totaal nieuw dus nog veel vragen maar om te starten. Waar koop ik best bitcoins aan? (Ben uit België) en bitcoins of andere munten?"

Profile picture for user Steffan Star

Goedemiddag,

Uiteindelijk is deze vraag altijd afhankelijk van jouw eigen voorkeuren, daarom zal ik wat opties geven en dan kan je daaruit kiezen. Of je kan erna natuurlijk denken dat alle opties jou niet aanspreken!

Een paar dingen waar ik rekening mee houd zijn, de kosten, gemakkelijkheid van het platform, het munten assortiment en hoe je geld op het platform krijgt.

Optie 1: Bitvavo, dit is het platform die ik persoonlijk altijd aan een beginner zou aanraden. De reden hiervoor is dat het een erg simpel platform is in gebruik, daarnaast is het goedkoop en kan je met iDEAL gemakkelijk geld op je account storten. Een mogelijk nadeel is dat het munten assortiment niet zo groot is als de concurrenten, daarom zou je moeten kijken op wat voor munten je uit bent. Als dit low cap munten zijn dan denk ik dat een ander platform beter is, maar alle bekende munten kan je hier wel halen!

Optie 2: KuCoin, het allergrootste pluspunt van dit platform is dat het zo extreem veel munten heeft. Bijna alle munten zijn hier wel te vinden, ook zijn de kosten laag. Het nadeel is dat het iets lastiger in gebruik is, en het is lastiger om geld te storten. Geld storten kan door via Bitvavo een munt als XRP over te zetten of door middel van een sepa-transfer.

Optie 3: Binance vind ik persoonlijk het ideale platform, alleen Nederlanders kunnen de volledige versie niet meer gebruiken. In Nederland kan je alleen spot trades doen en kan je geen iDEAL gebruiken. Maar je komt uit België dus dit is een super goede optie, het is goedkoop, heeft leverage, heeft erg veel munten en je kan met iDEAL geld storten.

Persoonlijk denk ik dat Binance het beste platform is als je uit België komt, omdat het wat meer mogelijkheden heeft dan Bitvavo. Beide zijn ze super handig in gebruik, dus wat dat betreft kan je niet mis gaan. KuCoin is wat interessanter als je toegang wilt tot de wat minder bekende coins, of als je actief wilt traden.

Hoop dat je er hiermee uitkomt, mocht je toch nog vragen hebben dan hoor ik het graag!

^Steffan