Profile picture for user Ronald70

Hallo... voor de info ik ben 70 jaar en een leek over crypto... 😉

ik heb geprobeerd om een gedeelte van mijn SHIB munten naar coinbase wallet te transporteren (40.000.000) vanaf biance en om vandaar naar mijn bank te boeken.

Nu heb ik op de wallet recieve shiba inu gekozen en het daarna getoonde adres in Biance withdraw ingevoerd en als netwerk Bep20 gekozen. Na verificate van Binance op confirm gekozen. De transactie is bij Binance afgevinkt als completed. Nu kan ik mijn cryptos niet terugvinden in mijn coinbase wallet.

Misschien heb ik niet het goede netwerk gekozen. In elkgeval wel het goede adres ingevuld.

Wie kan mij a.u.b. helpen om mij cryto's terug te vinden?

mvgr Ronald

Profile picture for user Thomas Werkman

Hoi Ronald,

Wat vervelend om te horen dat jouw Shiba Inu tokens nog niet zijn aangekomen in jouw Coinbase wallet. Helaas heb je het verkeerde netwerk gekozen om jouw Shiba Inu tokens te verzenden naar jouw Coinbase adres. De Shiba Inu token functioneert namelijk op het ERC-20 (Ethereum) netwerk, echter heb je deze token verzonden met het BSC-Netwerk (Binance Smart Chain). Helaas is de kans groot dat je de tokens kwijt bent aangezien deze nu met het verkeerde netwerk zijn verzonden.

Wat je nog kunt doen is contact opnemen met de klantenservice van Coinbase. De kans is aanwezig dat Coinbase jouw Shiba Inu tokens terug kan sturen naar jouw Binance wallet. Deze zou je dan d.m.v. het ERC-20 netwerk naar jouw Coinbase wallet kunnen sturen.

Vervelend dat het zo is gelopen Ronald, ik hoop op goed nieuws!

Met vriendelijke groet,

Thomas

Profile picture for user Ronald70

thanks Thomas

Hi Ronald, Thank you for reaching out to Coinbase Support. According to our records, it appears this transaction was performed using Binance Smart Chain Network. Coinbase Wallet currently does not support this network, and we do not have access to these funds. Our best recommendation would be to import your wallet using the recovery phrase to a trusted private wallet provider that supports this network to retrieve these funds. To learn what are the supported cryptocurrencies of Coinbase Wallet, please refer here: https://help.coinbase.com/en/more/coinbase-wallet/getting-started/what-types-of-crypto-does-wallet-support?ref=es We recommend performing a small test send before sending any large amounts to avoid loss of funds. Please let us know if you have any further questions. Regards, Coinbase Support

Hoi Ronald, 

Ze geven aan dat ze de coins helaas niet terug kunnen sturen naar jouw wallet.

Wel zou je de coins mogelijk terug kunnen halen door je wallet te importeren bij een andere 'provider' die wel het BSC netwerk ondersteunt. Normaal gezien zou dit kunnen, maar helaas is er geen BSC variant van Shiba Inu en dus kun je deze niet terugvinden in jouw wallet.

Op deze manier zou je dan je coins kunnen zien en terug kunnen sturen naar jouw binance account. Je secret recovery phrase zou je dan terug kunnen vinden in jouw Coinbase account in de instellingen. Je zou jouw wallet dan kunnen importeren in jouw Metamask wallet. Dit kun je doen door jouw secret recovery phrase in te voeren en zo jouw wallet te herstellen. Vervolgens zoek je dan op coinmarketcap de Shiba Inu token op (BSC-Netwerk) (BEP-20) en importeer je deze in je wallet. Dit zou je normaal kunnen doen mocht je de munt WEL kunnen herstellen.

Helaas ben ik bang dat er nu niet heel veel anders op zit, ik had je graag verder geholpen maar ik ben bang dat je je funds kwijt bent.

Mvg,

Thomas

Profile picture for user yohannesfiseha

Hey goednavod

Ik heb de betaling verstuurd via de Binance smart chain (BSC) naar bitvavo Storting niet aangekomen,

Maar ik wel nu Via Metamask wel terug halen wie kan mijn helpen

Alles iemand mijn helpen ik betalen...🙏 Die token SHIBA

Hoi Yohannes, 

Het kan inderdaad kloppen dat jouw Shiba Inu tokens niet zijn aangekomen in Bitvavo. Dit komt omdat de token functioneert op het Ethereum (ERC20) netwerk. Je kunt de token dus niet met het Binance Smart Chain netwerk verzenden naar een andere wallet. In het ergste geval zul je de munten toch wel kwijt zijn.

Ik zou even een mail sturen naar Bitvavo of er nog wat kan worden gedaan, wellicht kunnen zij nog bij jouw Shiba Inu munten. 

Thomas