We kregen een vraag binnen via Facebook waar we graag op willen antwoorden.
Vraag
Ik vraag me iets af over soft- en hardware wallets. Als je een portfolio hebt met 15 coins, dan heb je dus ook 15 software wallets op je PC staan? Jemig Derek/Patrick. Hoe ziet jullie desktop eruit ? En stel ik heb BTC op mijn hardware wallet staan en in wil op Binance ETH kopen met BTC. Mijn BTC staan dus niet op Binance zelf. Kan ik dat dan direct van mijn HW wallet doen of moet ik eerst BTC van mijn Wallet naar Binance zetten voordat ik daarmee ETH kan kopen. In dat geval wordt het lastiger om tegen een gewenste koers een aankoop order in het orderboek te zetten, dat kan dan pas als ik BTC van wallet naar de exchange heb getransferred.
Antwoord
Wanneer deze munten niet op de hardware wallet kunnen, dan gaan ze inderdaad op de software wallet. Er zijn ook multi-currency wallets waar meerdere munten op één wallet opgeslagen kunnen worden.
Mocht de munt ook daar niet op kunnen, dan gaan ze inderdaad op hun eigen software wallet. Derek en ik hebben beiden een dedicated laptop die puur voor crypto wordt gebruikt.
Op deze dedicated laptop staan de software wallets netjes naast elkaar.
Om je Bitcoin bij Binance voor Ethereum om te wisselen, is het noodzakelijk om de Bitcoin eerst van je hardware wallet af te halen en op Binance te zetten.
Bij de decentrale exchange van Binance kan je wel direct Bitcoin voor Ethereum verwisselen vanuit je hardware wallet. Hier lees je meer over de Binance DEX.
Bij de decentrale exchange wordt Bitcoin verhandeld als BEP-2 token. Dit is een token gebaseerd op de blockchain van Binance, lees hierover hier meer.
Hoe converteer je dan je normale Bitcoin voor een Bitcoin BEP-2? Dit doe je op de normale exchange van Binance, dus niet de decentrale exchange.
Er is daar namelijk een handelspaar BTC/BTCB en het werkt dus hetzelfde alsof je met Bitcoin een altcoin koopt. In dit geval koop je Bitcoin BEP2 met jouw Bitcoin.
Ik kan me voorstellen dat ik je met het laatste over de decentrale exchange wat overval, als het niet helemaal duidelijk is dan hoor ik het graag van je.